آفتاب

روند پیگیری رفع حصر را مثبت ارزیابی می‌کنم/ حل مشکل محصوران جزو مطالبات مردم در هر محفلی است

روند پیگیری رفع حصر را مثبت ارزیابی می‌کنم/ حل مشکل محصوران جزو مطالبات مردم در هر محفلی است

عارف در پاسخ به خبرنگاران در خصوص رونمایی از منشور حقوق شهروندی در هفته اخیر گفت: حقوق شهروندی از وعده های روحانی بود که گرچه دیر اقدام شد اما مجلس آماده همراهی با دولت برای تحقق این حقوق از طریق مجلس است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا عارف در گردهمایی کانون صنفی اساتید دانشگاه در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت محصوران گفت: درمورد بحث پیگیری، من همیشه گفته‌ام که علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن آن نداریم اما تاکید می‌کنم که این جزو مطالبات بخشی از جامعه به ویژه دانشگاه و دانشگاهیان است.

او با بیان اینکه در هر محفل دانشگاهی که مراجعه می‌کنم مساله آینده حصر و رفع حصر جزو مطالبات مردم است، گفت: از این رو پیگیری‌ها در حال انجام است و امیدوارم با تدبیر و حوصله این مساله حل شود.

عارف در خصوص اینکه آیا حضور خانواده‌های محصوران در کنار آنها در شب یلدای امسال برای اولین بار در هفت سال گذشته به پیگیری‌های انجام شده ارتباطی داشته یا خیر نیز گفت: با همین تفاسیر من روند پیگیری را من مثبت ارزیابی می‌کنم و روند خوبی است. امیدوارم این روند مثبت به نتیحه خوبی هم برسد.

محمد رضا عارف در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص منشور حقوق شهروندی که هفته گذشته توسط رییس جمهور رو نمایی شد گفت: ضرورت حقوق شهروندی بدیهی است. اولا که جزو مطالبات مردم و وعده های روحانی بود و اینکه دغدغه حاکمیت و اجرای فصل سوم قانون اساسی است.

او تاکید کرد: به نظرم باید دولت با اولویت جدی تری کار را دنبال میکرد که یک مقدار دیر شد؛ اما بلاخره ارایه شد و ما اعلام آمادگی میکنیم که اگر لازم بود با اولویت پا به پای دولت در راه تحقق این حقوق پیش برویم و وعده داده شده عملیاتی شود.

کد N1583789

وبگردی