آفتاب
استاندار هرمزگان:

تایید رشد اقتصادی کشور از سوی صندوق بین المللی پول نشاندهنده مدیریت خوب دولت روحانی است

تایید رشد اقتصادی کشور از سوی صندوق بین المللی پول نشاندهنده مدیریت خوب دولت روحانی است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: تایید رشد اقتصادی بالای 6.6 دهم درصد از سوی صندوق بین المللی پول نشان دهنده مدیریت و تدبیر دکتر روحانی و تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایرنا، جاسم جادری شامگاه چهارشنبه در یازدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان که با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: تک رقمی کردن تورم توسط دولت تدبیر و امید اقدامی بی سابقه در تاریخ کشور است.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم با وجود همه محدودیت های ناشی از تحریم و کمبود منابع، شاخص ها نشان دهنده این است که در حوزه سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال، آمارهای موفقی به دست آمده است.
جادری با اشاره به اجرای خوب برنامه اقتصاد مقاومتی در هرمزگان، تصریح کرد: با تلاش مدیران استان و همراهی سازمان برنامه و بودجه، این استان رتبه نخست کشور را در اجرای اقتصاد مقاومتی بدست آورد.
وی با اشاره به محور قرار گرفتن اقتصاد دریا محور در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: اقتصاد کشورهای پیشرفته دنیا در کنار دریاها شکل گرفته و بررسی های صورت گرفته نشان از سهم 50 درصدی دریا از تولید ناخالص داخلی در کشورهای پیشرفته دارد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: این در شرایطی است که در کشور ما این سهم رقمی در حدود دو درصد است که خوشبختانه برنامه ششم براساس اقتصاد دریا محور تدوین شده تا سهم این بخش در اقتصاد را افزایش دهیم.
وی به ایجاد سازمان توسعه و عمران مکران اشاره کرد و گفت: ایجاد این سازمان در برنامه ششم منظور شده که موجب تحول در هرمزگان و رشد و توسعه شرق استان در کنار دریای عمان می شود.
جادری خواستار پرداخت حق نوار مرزی به کارکنان دولت در هرمزگان شد و بیان داشت: هرمزگان به لحاظ مرزی با کشورهای حاشیه خلیج فارس هم مرز است و درخواست پرداخت این حق را در هرمزگان همچون دیگر استان های مرزی داریم .
جادری با قدردانی از اختصاص ردیف مستقل بودجه ای برای شهرستان ابوموسی، اضافه کرد: با این تدبیر و درایت در بودجه سال 96 مبلغ 500 میلیارد ریال بودجه جاری و عمرانی برای ابوموسی اختصاص یافته است.
استاندار هرمزگان با اشاره به مشکل فروچاله های دشت میناب، عنوان کرد: مطالعاتی در این خصوص انجام شده و در شورای عالی آب گزارش آن ارائه و پذیرفته شد وضعیت این دشت فوق بحرانی است و مقرر شد بودجه ای برای نجات دشت میناب اختصاص یابد که امیدواریم این مهم انجام شود.
7198/6048
شبد *خبرنگار : فاطمه حسینی انتشاردهندگان: خلیل تنیده - اسماعیل جهانبخش
کد N1583570

وبگردی