آفتاب

150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره امسال به عشایر پرداخت می شود

150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره امسال به عشایر پرداخت می شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: 100 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد در طول سال گذشته با دوره بازپرداخت 5 ساله به عشایر پرداخت شد که این میزان تسهیلات امسال به حمایت های دولت به 150 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار ورامین به خدمات ارائه شده از سوی دولت به جامعه عشایری اشاره کرد و افزود: دولت در سال گذشته و به منظور تأمین نهاده های دامی مورد نیاز عشایر، 500 هزار تن جو با بازپرداخت شش ماهه را در اختیار آنان قرار داد.
قندالی درادامه با بیان این که دوره پروار بندی دام عشایر از 150 روز به 120 روز کاهش یافته، از عرضه 600 هزار رأس دام توسط عشایر طی سال گذشته خبر داد.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به جامعه عشایری کشور تصریح کرد: عشایر به عنوان پیشتازان فرهنگ اقتصاد مقاومتی، فعالیت های گسترده و مطلوبی در حوزه کشاورزی دارند.
به گفته قندالی، عشایر جامعه ای تولید کننده هستند که با زندگی خودگردان و برون گرا، در فرهنگ اقتصاد مقاومتی پیشرو محسوب می شوند.
رئیس سازمان امور عشایری اظهار کرد: با آغاز فعالیت دولت یازدهم و بنا به تاکید ویژه رئیس جمهوری، توجه ویژه ای به مسائل عشایری می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری دو جلسه شورای عالی عشایری کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری خود نشاندهنده این حقیقت است که دولت یازدهم به صورت ویژه پیگیر مسائل و مشکلات حوزه عشایر است.
قندالی افزود: دولت تلاش می کند با اجرای طرح های ویژه فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی، جامعه عشایری را از تمام خدماتی که به شهروندان عادی ارائه می شود، برخوردار کند.
رئیس سازمان امور عشایری گفت: به منظور بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی جامعه عشایری، کارگروه فرهنگی و گردشگری عشایر نیز در حوزه شهرستانی، استانی و ملی تشکیل شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7254//1625
کد N1583129

وبگردی