آفتاب
معاون مهندسی ناجا:

دریابانی همکار همیشگی بنادر در حفظ امنیت آبراه ها و مرزهای دریایی است

دریابانی همکار همیشگی بنادر در حفظ امنیت آبراه ها و مرزهای دریایی است

بندرعباس- ایرنا- معاون مهندسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت همکاری و تعامل میان بنادر و دریابانی، گفت: فرماندهی دریابانی همکار همیشگی اداره بنادر در حفظ امنیت آبراه ها و مرزهای دریایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار یحیی محمودزاده چهارشنبه در جریان بازدید از طرح توسعه بندرلنگه و در نشستی با مدیران این بندر اظهار داشت: میزان استفاده و عملکرد مناسب ارگانهای دریایی در بهره گیری از نعمت بالقوه دریا و دسترسی آبی، یکی از شاخصه های رشد یک شهر بندری محسوب می شود.
وی با اشاره به تعامل نزدیک دریابانی و اداره بنادر بندرلنگه، تصریح کرد: امیدواریم با تعامل این دو نهاد شاهد شکوفایی هر چه بیشتر نظم و امنیت عمومی و ارتقاء احساس امنیت و آرامش در حوزه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان باشیم.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در این نشست، طرح توسعه عمرانی این بندر را در جهت رشد اقتصادی منطقه غرب هرمزگان و افزایش عملکرد فعالیت های بندری و دریایی ضروری دانست.
محمود صابری از جمله مهمترین آثار و نتایج اجرایی این طرح را افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و افزایش امکانات و زیر ساخت های بندری عنوان کرد و افزود: توسعه اراضی بندر و رونق عملیات جابجایی کالا، نوید بخش ایجاد مشاغل جدید و شکوفایی اقتصادی در بندرلنگه خواهد بود.
صابری ضمن اشاره به ابعاد مختلف اهمیت و تاثیرگذاری صنعت حمل و نقل دریایی در بندر لنگه، خاطرنشان کرد: اقداماتی که در حوزه اقتصادی این شهرستان به ویژه در زمینه فعالیت های بندری انجام می شود، دارای تاثیرات فرا استانی است و بنادر غرب هرمزگان نقشی ملی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند.
در این نشست راهکارهای اجرای مبایعه نامه خرید اراضی نیروی انتظامی در محدوده غربی اراضی بندر، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد پیگیری های لازم جهت اجرایی شدن آن بعمل آید.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه ی خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.
بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048 /1484
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: اصغر رضاخانی
کد N1583127

وبگردی