آفتاب
آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد؛

لزوم نظارت بیشتر بر فضای مجازی/ بانکداری ما هنوز اسلامی نشده است

لزوم نظارت بیشتر بر فضای مجازی/ بانکداری ما هنوز اسلامی نشده است

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید دلسوزی بیشتری نسبت به فضای مجازی وجود داشته باشد زیرا سرنوشت جامعه و جوانان با آن گره خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ربا را جنگ با خدا عنوان کرد و گفت: در حالی که اسلام گفته باید به فرد بدهکار مهلت داده شود، بانک‌ها سود روی سود حساب می‌کنند و جریمه دیرکرد می‌گیرند و متأسفانه بانکداری ما هنوز اسلامی نشده است.

وی بردن آبروی دیگران با بدگویی را بالاترین و خطرناکترین گناه عنوان و ادامه داد: فضای مجازی شرایطی را ایجاد کرده که بدگویی و شایعات و مسخره کردن دیگران به راحتی در آن انجام می‌شود.

این استاد سطوح عالی حوزه به بدرفتاری برخی از مردان با همسر و فرزندانشان اشاره و گفت: بدرفتاری با زن و فرزند زیاد شده این امر موجب از بین رفتن برکت می‌شود.

وی در ادامه به تماس با مسئولان قضایی اشاره کرد و گفت: مسئولان قضایی تأکید داشتند که بسیاری از پرونده‌های خانوادگی مانند طلاق ناشی از فضای مجازی است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه از فضای مجازی می‌توان استفاده‌های علمی و فرهنگی کرد، ادامه داد: ماننده ذره اتم که می‌توان از آن استفاده کرد از فضای مجازی هم می‌توان استفاده‌های خوبی داشت و می‌توان فواید این فضا را شناسایی و از بدی‌های آن پرهیز کرد.

وی تأکید کرد: نمیدانم چرا خیلی‌ها برای مسئله فضای مجازی دل سوزی ندارند در حالی که سرنوشت جامعه و نسل جوان با فضای مجازی گره خورده است. این هیئت‌ها و شوراهایی که در باره فضای مجازی شکل گرفته باید دلسوزی بیشتری داشته باشند و با دستگاه قضایی در ارتباط باشند تا بدانند که در این فضاها چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

کد N1582886

وبگردی