آفتاب

لیگ برتر فوتبال در پله پانزدهم؛ سرخ ها درپی قهرمانی نیم فصل، استقلال بدنبال جبران ناکامی ها

لیگ برتر فوتبال در پله پانزدهم؛ سرخ ها درپی قهرمانی نیم فصل، استقلال بدنبال جبران ناکامی ها

تهران - ایرنا - لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران درحالی به نیمه راه خود رسیده است که در هفته پانزدهم این رقابت ها، پرسپولیس و تراکتورسازی در پی قهرمانی در نیم فصل هستند و آبی پوشان پایتخت بعد از حذف دراماتیک در جام حذفی،کار سختی برای پایان دادن به ناکامی های خود در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مقابل سپاهان دارند.

به گزارش ایرنا، هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل لیگ برتر باشگاه های ایران از روز جمعه 3 دیماه آغاز خواهد شد و در این روز، پرسولیس صدرنشین که در دیدار قبلی اش برابر ذوب آهن، نخستین شکست فصل خود را تجربه کرد در ورزشگاه آزادی میزبان شاگردان «خداداد عزیزی» در تیم سیاه جامگان مشهد است.
سرخپوشان که در روزهای گذشته اسیر حواشی مختلفی از جمله جدایی دو بازیکن تاثیرگذار خود (امید عالیشاه و احمد نورالهی) به دلیل سربازی بوده اند برای بازگشت به آرامش و رسیدن به قهرمانی نیم فصل به حضور تماشاگرانشان در این دیدار خانگی امید دارند.
تیم برانکو می تواند با برتری در دیدار روز جمعه علاوه بر رسیدن به قهرمانی نیم فصل و پایان دادن به حواشی به تعطیلات برود تا با جذب بازیکنان مد نظر کادر فنی، خود را مهیای ادامه رقابت های لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا کند.
از سوی دیگر سیاه جامگان مشهد برای رهایی از جمع قعرنشینان جدول رده بندی به کسب امتیاز در این بازی دشوار امید زیادی دارد.
در دیگر دیدارهای روز جمعه، تیم های پیکان و فولاد خوزستان که این روزها با کسب نتایج فراتر از انتظار با شرایط خوبی روبرو هستند به مصاف هم می روند که جدال «گادوین منشا» و «ساسان انصاری» مهاجمان تاثیرگذار دو تیم بر حساسیت های موجود افزوده است.
روز جمعه همچنین استقلال خوزستان که نشانی از تیم قهرمان فصل قبل ندارد و در مشکلات مالی غرق شده است از صبای قم رده پانزدهمی پذیرایی می کند.
در ادامه دیدارهای هفته پانزدهم،یکشنبه 5 دیماه، ماشین سازی قعرجدولی و سایپا که شکست های متعددی را تجربه کرده اند در نبردی مهم و حساس که سه امتیاز آن برای هر دو تیم بسیار تعیین کننده است، برابر هم صف آرایی می کنند.
نفت تهران که با برتری مقابل استقلال تهران در جام حذفی از شرایط روحی مناسبی برخوردار است در دیداری که نقش تاثیرگذاری در مشخص شدن قهرمان نیم فصل دارد، میزبان تراکتورسازی تبریز یکی از مدعیان قهرمانی است.
نفت تهران که این روزها با «علی دایی» در جمع بالانشیان جدول لیگ برتر نیز قرار دارد در صورت کسب سه امتیاز، به طور کامل یک مدعی خواهد بود و تراکتورسازی هم درپی شکست سنگین هفته گذشته در مقابل سپاهان است. نبرد تفکرات دایی و قلعه نویی از مهمترین اتفاقات هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال تلقی می شود.
در ورزشگاه نقش جهان اصفهان اما طلایی پوشان دیار زاینده رود که با هدایت عبدالله ویسی ضمن کسب سه پیروزی متوالی در لیگ و جام حذفی به ناکامی های ابتدای فصل پایان داده اند با اتکاء به درخشش بازیکنان جوان و عملکرد چشم نواز «احسان حاج صفی» در میانه میدان، میزبان تیم بحران زاده استقلال تهران هستند که با تفکرات سرمربی جوان و البته ناموفق خود، عملکرد نگران کننده ای داشته است.
استقلال که از جام حذفی کنار رفته است در لیگ برتر نیز هشت امتیاز از صدرجدول فاصله دارد و ناکامی در مقابل سپاهان و «عبدالله ویسی» می تواند پایان کار «علیرضا منصوریان» در تیم محبوبش باشد و این را می توان از شعارهای تند هواداران عصبانی استقلال بعد از باخت مقابل نفت تهران در جام حذفی به خوبی حس کرد.
روز دوشنبه و در سومین روز هفته پانزدهم لیگ برتر، پدیده مشهد پس از دو باخت متوالی مقابل سرخابی های پایتخت مقابل ذوب آهن اصفهان که در اوج آمادگی است، قرار می گیرد.
ذوب آهن با سرمربیگری «مجتبی حسینی» و کسب پنج پیروزی متوالی در رتبه سوم قرار دارد و هفته گذشته نیز نخستین باخت فصل را به پرسپولیس تحمیل کرد.
در آخرین دیدار هفته نیز، صنعت نفت که با شکست های متوالی در هفته های گذشته به پایین جدول نزدیک شده است، میزبان گسترش فولاد تبریز است.
**برنامه مسابقات:
* جمعه 3 دی ماه/
پیکان تهران - فولادخوزستان/ ساعت 15
پرسپولیس تهران - سیاه جامگان مشهد/ ساعت 15:15
استقلال خوزستان - صبای قم/ ساعت 15:15
* یکشنبه 5 دی ماه/
ماشین سازی تبریز - سایپا تهران/ ساعت 14:15
سپاهان اصفهان - استقلال تهران/ ساعت 14:30
نفت تهران - تراکتورسازی تبریز/ ساعت 15
* دوشنبه 6 دی ماه/
پدیده مشهد - ذوب آهن اصفهان/ ساعت 14:30
صنعت نفت آبادان - گسترش تبریز/ ساعت 15:30
** جدول رده بندی:
1-پرسپولیس تهران 29 امتیاز
2-تراکتورسازی تبریز 27 امتیاز
3-ذوب آهن اصفهان 24 امتیاز
4-نفت تهران 23 امتیاز
5-فولادخوزستان 22 امتیاز
6-پیکان تهران 22 امتیاز
7-استقلال تهران 21 امتیاز
8-سپاهان اصفهان 21 امتیاز
9-گسترش تبریز17امتیاز
10-نفت آبادان 16 امتیاز
11-استقلال خوزستان 15 امتیاز
12-پدیده مشهد 15 امتیاز
13-سیاه جامگان مشهد 14 امتیاز
14-سایپا تهران 12 امتیاز
15-صبای قم 9 امتیاز
16-ماشین سازی تبریز 6 امتیاز
**جدول گلزنان:
1-ساسان انصاری از فولادخوزستان با 12 گل
2-مرتضی تبریزی از ذوب آهن اصفهان با 9 گل
3-لوسیانو پریرا از گسترش و محمد قاضی از نفت تهران با 7 گل
ورزشی**3783** 1701
گزارش: امیر میرزاییان* انتشار دهنده: حمید قدیمی
کد N1582853

وبگردی