آفتاب

گردشگری دریایی بین جزایر و بنادر خلیج فارس راه اندازی می شود

گردشگری دریایی بین جزایر و بنادر خلیج فارس راه اندازی می شود

کیش - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از انجام مذاکرات و اقدامات لازم جهت ورود کشتی کروز به ناوگان سفرهای دریایی و راه اندازی گردشگری دریایی بین جزایر و بنارد خلیج فارس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا، از سازمان منطقه آزاد کیش، اسماعیل موسوی روز سه شنبه با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت هایی بالایی در جهت افزایش سفرهای دریایی است، اظهار کرد: ایران در تقسیم بندی جغرافیایی جهان جزء کشورهای آبی به شمار می رود چرا که در شمال و جنوب کشور دارای مرزهای آبی هستیم .
وی افزود: در جنوب کشور از خرمشهر تا چابهار پهنه آبی داریم که استعداد بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دریایی ایجاد می کند.
موسوی گفت : به رغم اینکه بیشتر شهرهای کنار آب در دنیا، آبادتر از داخل سرزمین هستند اما در شهرهای ساحلی ایران آبادانی قابل توجهی به چشم نمی خورد .
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه نگاه دریا محور اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای کشور در راستای توسعه دریایی، سازمان بنادر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مناطق آزاد مکلف شدند که این سیاست را اجرایی کنند و موضوع توسعه و رونق گردشگری دریایی را در دستور کار خود قرار دهند.
موسوی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش نیز با توجه به اهداف و ماموریت هایی که در راستای توسعه دریا محوری برای آن تدوین شده و با توجه به اینکه مرکزیت این فعالیت گردشگری است، اقداماتی در پیش رو دارد.
وی فضای رشد و توسعه گردشگری دریایی را مناسب خواند و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که گردشگری دریایی را راه اندازی کنیم.
وی گفت: مذاکراتی برای خرید و ایجاد بسته های تفریحی با همکاری معاونت گردشگری سازمان انجام شده است که امید داریم با شروع اینگونه اقدامات بتوانیم جزایر ایران را به مقاصدی برای بازدید گردشگران تبدیل کنیم.
موسوی، کیش را دارای استانداردهای لازم جهت جذب سرمایه گذاران بخش گردشگری خواند و اظهار کرد: شرکت های متقاضی دعوت شده اند تا از قابلیت ها و ظرفیت ها جزیره و امکانات رفاهی آن برای سرمایه گذاری آگاه شوند چرا که جزیره کیش پیشرفته ترین منطقه آزاد و نقطه شهری ایران است که همه استانداردهای لازم برای یک زندگی پیشرفته را داراست.
وی با تاکید بر اینکه جزیره کیش قابلیت های خوبی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری دریایی را دارد، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال بتوانیم نخستین کشتی کروز را با مشارکت بخش خصوصی وارد آبراه کنیم و سفرهای دریایی را شاهد باشیم.
مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از برنامه ریزی برای راه اندازی خط کشتیرانی گردشگری دریایی خبر داد و گفت: اگر این مسیر راه اندازی شود، بسته های سفر دریایی تنظیم خواهیم کرد که قشم و چابهار نیز از مقاصد این سفرها است در واقع گردشگری دریایی بین جزایر و بنادر خلیج فارس راه اندازی می شود.
موسوی گفت : تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا پایان سال جاری کشتی کروز را به کیش بیاوریم البته این مساله بسته به میزان همت و اراده بخش خصوصی دارد.
وی با اشاره به ابراز علاقه خش خصوصی برای فعالیت در حوزه گردشگری دریایی گفت : در این راستا بخش خصوصی خارجی نیز علاقه مندی خود را در این زمینه ابراز داشته است و در حال انجام مذاکره هستیم.
وی از اجرای طرح های حمایتی در راستای توسعه گردشگری دریایی خبر داد و افزود: حمایت های لازم اداری و تسهیلاتی را به سرمایه گذاران ارائه خواهیم کرد علاوه بر آن تخفیف های قابل توجهی در حوزه هایی نظیر حق ورود به بندر، پهلوگیری و عوارض مرتبط با مسافر لحاظ می کنیم تا جذابیت لازم برای افزایش انگیزه سرمایه گذاران ایجاد شود.
موسوی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ سفر دریایی را در بین مردم توسعه دهیم که لازمه این امر افزایش ایمنی سفر دریایی و امکانات لازم است؛ ورود کشتی هایی با قابلیت بهتر و خدمات پیشرفته در این عرصه یک ضرورت است.
1630*1641/1772 *دریافت کننده : مریم زبان دان - انتشار دهنده : مجید ملازاده
کد N1582390

وبگردی