آفتاب

مزاح‌های پی‌درپی لاریجانی با نمایندگان /من عصبانی نیستم/حالا دلتان خنک شد؟/ثلمه‌ای به اسلام وارد نشد

مزاح‌های پی‌درپی لاریجانی با نمایندگان /من عصبانی نیستم/حالا دلتان خنک شد؟/ثلمه‌ای به اسلام وارد نشد

در جریان بررسی لایحه برنامه ششم، از یک سو رئیس مجلس از میزان بالای پیشنهادهایی که با رأی کم از سکه می‌افتند، گلایه داشت و از سوی دیگر برخی از نمایندگان بی‌توجهی به نظر نمایندگان را نقد کردند.

به گزارش خبرآنلاين، در شيفت دوم مجلس كه به بررسي لايحه برنامه ششم اختصاص يافته بود، همچون روز گذشته نمايندگان با تعداد زياد پيشنهادهايي مواجه شدند كه با كمترين ميزان نظر موافق همراه شدند.

در بررسي پيشنهاد حذف 14.5 درصد منابع مالي شركت نفت، نمايندگان با اين پيشنهاد مخالف كردند و پزشكيان هنگام اعلام نتيجه رأي گيري با لحن متعجبي از موافقت 7 درصدي نمايندگان با اين پيشنهاد خبر داد.

اين پيشنهادات متعدد و آرای پایین نمايندگان مجلس،‌ نكته اي بود كه روز گذشته هم لاريجاني به آن اشاراتي داشت :«پیشنهاداتی بدهید که از آن چیزی دربیاید»

رئيس مجلس حتي وقتی چند پیشنهاد نمایندگان باز هم با رای بالایی رد شد به مزاح خطاب به نمایندگان گفت: با آبروریزی رد شد. بدجور هم بود. تا این وقت شب اینجا هستیم ولی هنوز دخلی نکردیم.

روالی که امروز هم ادامه یافت. در ادامه جلسه علنی عصر امروز مجلس رییس مجلس در برابر تذكر بهروز نعمتي عضو هيئت رئيسه  كه پيش از بيان تذكرش از لاريجاني خواسته بود كه عصباني نباشد، گفت: شما عصباني هستيد من كه عصباني نيستم.

نعمتی خطاب به لاریجانی با اشاره به اصل 85 قانون اساسي گفت كه سمت نمايندگي قائم به شخص نيست، نكته اي كه موجب شد تا لاريجاني اشتباه او از اصل 85 قانون اساسي را  با شوخي به او تذكر دهد و بگويد: حالا معلوم است كه شما عصباني هستيد.

اين نماينده مجلس دهم ادامه داد: ببخشيد قائم به شخص است. شما فيلسوف هستيد، لطفا عجله نكنيد. در جريان بررسي نزديك به 110  ماده را نظر نمايندگان را جويا نشديد،‌شما گفتيد كه به كميسيون باز ميگردانيم. اما اين اتفاق نيفتاد. الان هم بدون هيچ اظهار نظري براي مواد راي گيري ميشود. خواهشم اين است كه واقعا با سعه صدر بيشتر كمك كنيد كه نمايندگان رايشان را بدهند، حالا يک چند روز بيشتر طول بكشد.

لاريجاني در پاسخ به اين تذكر تأكيد كرد: اينكه ميگوييد نمايندگان پيشنهادي بدهند، خب از ديروز تا به حالا در مورد ماده 6 به چه چيزي وقتمان صرف شد؟ اين همه پيشنهاد مطرح شد. بنابراين تا اينجا ثلمه اي به عالم وارد نشده است، پس شما خيلي دل نگران نباشيد.

پس از اين تذكر تريبون براي حاجي دليگاني نماينده مجلس دهم، باز شد. وي گفت: چرا ديشب تا به حالا ما وقتمان به عوارض صرف شد؟ ميخواهم به شما پاسخ بدهم. من قبلا هم گفته بودم كه چرا قوانين آزمايشي زودتر نيامده است،‌مشكل اين است.

زماني كه لاريجاني خواست پاسخ اين نماينده را بدهد، حاجي دليگاني گفت: حاج آقا بگذاريد حرفم را بزنم. مشكل اصلي از قوانين آزمايشي است. اگر قانون ما قانون درست و حسابي بود و هر سال روز آخر تمديد نمي‌كرديم اين مشكلات ايجاد نمي‌شد.

پس از اتمام حرف هاي اين نماينده مجلس لاريجاني با خنده گفت كه «حالا دلتان خنك شد كه گفتيد.»

29217

 

کد N1582217

وبگردی