آفتاب

ایران همواره از تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین حمایت کرده است

ایران همواره از تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین حمایت کرده است

رئیس مجلس گفت: بوسنی و هرزگوین عزم جدی برای افزایش سطح روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی دارد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نشست خبری مشترکی که ظهر امروز با «صفت سوفتیچ» رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: ما همواره آینده خوبی را برای این کشور آرزو کرده و از تمامیت ارضی آنها حمایت کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این سفر بعد از سفر رئیس جمهوری بوسنی و هرزگوین به ایران صورت گرفت که نشانگر عزم این کشور برای افزایش سطح روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکراتی که به صورت مشترک به سوفتیچ صورت گرفت، بیان داشت: طی این مذاکرات درباره روش‌های گسترش روابط اقتصادی صحبت شد که برای رفع برخی از موانع موجود اتفاق نظر وجود داشت.

لاریجانی تأکید کرد: در زمینه گسترش همکاری های پارلمانی و استفاده از ظرفیت های یکدیگر برای تقویت حوزه های علمی و فرهنگی نیز صحبت هایی صورت گرفت ضمن اینکه درباره حل و فصل مشکلات منطقه‌ای دیدگاههای نزدیک به هم داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت سفر رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین به کشورمان خاطرنشان ساخت: امیدواریم اینگونه اقدامات بیشتر صورت گیرد و در نهایت نتیجه مذاکرات ملموس و عملی باشد.

کد N1582148

وبگردی