آفتاب

راهکارهای کاهش بار ترافیکی در تهران

راهکارهای کاهش بار ترافیکی در تهران

ایلنا: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ راهکارهای کاهش بار ترافیکی در این شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا مهماندار در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار خودرو در تهران شماره‌گذاری شد، افزود: این درحالی است که هیچ خودروی فرسوده‌ای از تهران خارج نشد و با این شرایط هر سال تعداد انبوهی از خودرو به تهران اضافه می‌شود و هیچ خودرویی از آن خارج نمی‌شود بنابراین ترافیک تهران با سایر شهر‌ها متفاوت است و نمی‌توان این شهر را با بقیه شهر‌ها مقایسه کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که سه عامل باعث تشدید ترافیک معابر تهران در اول آذر شد، گفت: ‌شروع بارش برف در مناطق شمالی در حدود ساعت ۶ صبح، شروع ترافیک صبحگاهی در ساعت ۶ صبح و یخ زدگی معابر جزو این عوامل به شمار می‌رود.

سردار مهماندار همچنین به مشکلات ترافیکی در هفتم آذرماه اشاره کرد و گفت: ‌ مصادف شدن روز ۷ آذر با روز پایانی نمایشگاه لوازم خانگی و حجم بالای مراجعه کنندگان با استفاده از خودروی شخصی، مصادف شدن مراسم رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و انجام مراسمات مذهبی در اقصی نقاط تهران موجب بار ترافیکی در این روز شد.

وی ادامه ۹داد: همچنین عدم استقبال مردمی از ناوگان عمومی به جهت سرمای بیش از حد و مصادف این امر با خروج مردم از تهران به دلیل تعطیلات، ازدحام جمعیت و مسافر در پایانه‌های مسافربری ناشی از ضعف سیستم حمل و نقل عمومی، کم عرض و دوطرفه بودن اکثر معابر مناطق شمالی و همچنین عدم مدیریت و ساماندهی مناسب برای اتوبوس‌های شرکت واحد از دیگر عوامل ایجاد بار ترافیکی در هفتم آذرماه به شمار می‌آید.

سردار مهماندار به تشریح اقدامات انجام شده پلیس در حل مشکلات ترافیکی نیمه اول آذرماه پرداخت و گفت: دراین بازه زمانی روسای مناطق، سرکلانتران و معاونان ستادی به جهت افزایش نیرو در آماده باش کامل قرار داشتند. همچنین سعی کردیم با اطلاع رسانی به موقع به مردم درباره شرایط جوی و مکاتبه با سازمان هوا‌شناسی و سایر سازمان‌های دخیل و همچنین برگزاری جلسه با شهرداری تهران و شناسایی محل‌های حساس و استقرار تیم‌های مشترک پلیس و شهرداری اقدامات لازم را برای کاهش بار ترافیکی انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه نمی‌شود تهران را با ابزارهای سنتی اداره کرد، گفت: ‌ اینکه بخواهیم با پرسنل، شهر را اداره کنیم قابل قبول نیست و باید تمام معابر تهران به سیتسم‌های الکترونیک مجهز شوند.

وی به تشریح راهکارهای کاهش بار ترافیکی در شهر تهران پرداخت و گفت: بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی با تسریع در افزایش تعداد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های بی‌آر تی، سازماندهی تردد وسایل نقلیه عمومی بر اساس زمان و مکان، تجهیز تمام معابر ورودی و معابر سطح شهر تهران به دوربین‌های ثبت تخلف، زمان‌بندی بازگشایی و تعطیلی مراکز اداری آموزشی و تجاری، تقویت نیروی انسانی و تجهیزات الکترونیکی و وسایل نقلیه پلیس از جمله این راهکارهاست.

وی با تاکید بر اینکه ارسال پیامک تخلف به مالک خودرو بلافاصله بعد از ثبت تخلف بسیار حائز اهمیت است گفت: اضافه کرد: ساماندهی سیستم تاکسیرانی با ابزارهای کنترلی از دیگر راهکارهای کاهش بار ترافیکی در شهر تهران محسوب می‌شود. همچنین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هر خودرو بیش از یک سال نباید جریمه داشته باشد و باید با آن برخورد شود از سوی دیگر نیز در تهران باید یک سری اصلاحات هندسی صورت گیرد تا به روان سازی ترافیک کمک کند.

چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه اظهارات سردار مهماندار گفت: ‌ مسافرکشی ماشین‌هایی که از شهرستان‌های اطراف به تهران می‌آیند یک معضل محسوب می‌شود چرا که ترافیک شدیدی به وجود آورد‌ه‌اند و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

 

کد N1581771

وبگردی