آفتاب

موفقیت نقاش زن ایرانی در حراج فیلیپس لندن

موفقیت نقاش زن ایرانی در حراج فیلیپس لندن

ایلنا: بیستمین حراج فیلیپس در حالی در شهر لندن برگزار شد که اثری از آزاده رزاق‌دوست، نقاش جوان ایرانی در این حراجی با قیمت ۱۶ هزار ۲۵۰ پوند به فروش رسید.

به گزارش ایلنا؛ بیستمین حراج فیلیپس در لندن با ارائه ۲۴۴ اثر از هنرمندانی همچون، گرهارد ریش‌تر، اندی وارهول، تام وسلمن، تریسی امین، سارا لوکاس، کیت هرینگ، دن لوین و... در حالی برگزار شد که توانست به فروش کلی دو میلیون و ۳۹۲ هزار و ۵۰۰ پوند دست پیدا کند.

در این حراج که بیش از ۸۰ درصد آثار به فروش رسید دو اثر از هنرمندان ایرانی شیرازه هوشیاری و آزاده رزاق دوست ارائه شد که تنها اثر رزاق دوست به فروش رسید. این اثر که از مجموعه «نامه‌ها» رزاق دوست است با قیمت پایه ۸ تا ۱۲ هزار پوند پیشنهاد شده بود که با قیمت ۱۶ هزار و ۲۵۰ پوند به فروش رسید.

اثر این نقاش ایرانی در حالی به فروش رسید که در این حراج اثر سارا لوکاس هنرمند شهیر انگلیسی خریداری نداشت. گران‌ترین اثر به فروش رسیده در بیستمین حراج فیلیپس نیز به اثر گرهارد ریش‌تر اختصاص یافت که با قیمت ۲۷۷ هزار پوند به فروش رفت. اثر تام وسلمن با ۹۳ هزار و ۷۵۰ پوند، اثر کیت هرینگ با ۳۷ هزار و ۵۰۰ پوند، اثر تریسی امین با ۳۲ و ۵۰۰ پوند و اثر اندی وارهول با ۳۰ هزار پوند در رده‌های بعدی این حراج قرار گرفتند.

آثار آزاده رزاق دوست این روز‌ها در نمایشگاه نقاشی با عنوان «دستور یک شعر» در سوفیاگالری لندن به نمایش است. نمایشگاه او که تا دهم فوریه در لندن به تماشا خواهد بود، شامل یازده اثر از دو مجموعه «نامه‌ها» و «رز بیمار» است.

کد N1581757

وبگردی