آفتاب

مرکز پژوهش‌‌ها هر ۶ ماه گزارشی از وضعیت اقتصادی جامعه به نمایندگان ارائه دهد

مرکز پژوهش‌‌ها هر ۶ ماه گزارشی از وضعیت اقتصادی جامعه به نمایندگان ارائه دهد

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مرکز پژوهش های مجلس گفت: حداقل هر ۶ ماه یک بار گزارشی از وضعیت اقتصادی جامعه به نمایندگان ارائه داده شد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در پنجمین همایش ملی نقش پژوهش در قانونگذاری با تشکر از مرکز پژوهش‌های مجلس و تلاش این بخش در فرآیند قانونگذاری و رسیدگی به لایحه برنامه ششم گفت: با توجه به اینکه در ارائه لایحه برنامه ششم مشکلات بسیاری وجود داشت اما مرکز پژوهش‌های مجلس کمک بسیاری به نمایندگان در رسیدگی به مواد و تبصره‌های این لایحه داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است به ۳ نکته مهم در بحث قانونگذاری اشاره کنم که مهم‌ترین آن تعامل و همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس با انجمن‌های علمی و دانشگاهی و استفاده از ظرفیت نهادهای علمی و نظارت آن‌ها بر تصویب قوانین است. همچنین با توجه به آماده‌سازی سند راهبردی و استراتژی مرکز پژوهش‌ها در اولویت‌بندی برنامه‌های مجلس دهم ذکر این نکته بسیار مهم است که مرکز پژوهش‌ها باید زمان مشخصی را از برنامه زمان بندی شده برای بررسی اولویت‌های مجلس در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس باید برنامه‌های مورد نظر خود را طبق اولویت و یک متن تخصصی به کمیسیون‌های مجلس ارائه دهد، تصریح کرد: باید مشخص شود که نمایندگان چه مقدار زمان برای بررسی طرح‌ها و لوایح در اختیار دارند و پیشنهاد می‌کنیم به مرکز پژوهش‌های مجلس که سند استراتژی و راهبری خود را تا دو ماه آینده به نمایندگان و کمیسیون‌ها ارائه دهد.

 لاریجانی با تأکید بر ایجاد همفکری در داخل مجلس بین نمایندگان گفت: در داخل مجلس تصمیمات مهمی اتخاذ می‌شود که اگر همفکری بین نمایندگان نباشد ممکن است مشکلات بسیاری به وجود آید به عنوان مثال در بحث اقتصاد که مهم‌ترین موضوع میان مسئولان است همفکری در جهت رفع مشکلات اقتصادی بسیار مهم و ضروری است ضمن اینکه دولت نیز باید سیاست کوچک‌سازی و چابک‌سازی در درون خود را پیش گیرد. همچنین به مرکز پژوهش‌ها پیشنهاد می‌شود که حداقل هر ۶ ماه یک بار گزارشی از وضعیت اقتصادی جامعه را به نمایندگان ارائه دهد که مشخص شود شرایط در حال حاضر به چه گونه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط جامعه متفاوت است، تصریح کرد: برای حرکت در جهت رفع مشکلات جامعه باید تعامل و همفکری‌ها میان مسئولان افزایش پیدا کند.

وی همچنین به مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داد حداقل هر ۶ ماه یک بار گزارشی از وضعیت اقتصادی جامعه به نمایندگان ارائه دهد.

کد N1580842

وبگردی