آفتاب
همراه با ۱۶۳ گونه جدید جانوری و گیاهی؛

گونه نایابی از موز و مارمولک اژدهایی در جنوب شرق آسیا کشف شدند

گونه نایابی از موز و مارمولک اژدهایی در جنوب شرق آسیا کشف شدند

یک نوع کمیاب از موز و مارمولک اژدها مانند از جمله جزء ۱۶۳ گونه جدید حیوانی و گیاهی هستند که دانشمندان به تازگی در منطقه مکونگ واقع در چین کشف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، منطقه ای که گونه های جدید در آن کشف شده اند، جزو بخش های حفاظت شده است اما به دلیل ساخت سدها و فعالیت های استخراج از معادن حیات وحش منطقه با تهدید روبرو است.

گونه های تازه کشف شده شامل مارمولک خانگی آبی کمرنگ در لائوس و یک نوع کمیاب از موز است که در شمال تایلند می روید اما به دلیل گسترش جنگل زدایی در این منطقه به شدت در معرض انقراض قرار دارد.

منطقه مکونگ بخش هایی از کامبوج، لائوس، برمه، تایلند و ایالت یونان در جنوب چین را در بر می گیرد و برخی از نایاب ترین گونه های حیوانات را در خود جای داده است.  

گونه ای آفتاب پرست به نام آکانتوسائورا در تایلند

گزارش ۲۰۱۶ سازمان WWF حاکی از آن بود که تا ۲۰۲۰ میلادی جمعیت جهانی ماهی ها، پرندگان، حیوانات دوزیست، پستانداران و خزندگان  دو سوم کاهش خواهد یافت.

موزانانسیس، گونه نایابی از موز

 این درحالی است که هرچند کشف این گونه های جدید امیدی به دوستداران محیط زیست می دهد. اما منطقه مکونگ همیشه مملو از قاچاقچیان غیرقانونی است که حیوانات را شکار می کنند.

کد N1580653

وبگردی