آفتاب
حسن عباسی:

فرهنگ مدیریت نیازها با منابع محدود در کشور باید نهادینه شود

فرهنگ مدیریت نیازها با منابع محدود در کشور باید نهادینه شود

اراک- رئیس اندیشکده یقین گفت: فرهنگ مدیریت نیازها با منابع محدود در کشور باید نهادینه شده و از اقتصاد غربی که افزایش انتظارات و نیازها را ترویج می کند فاصله بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی عصر یکشنبه در همایش ما و فرهنگ کدآمایی که در اراک برگزار شد، اظهار داشت: کدآمایی علمی است که در تاریخ ایران به عنوان یک فرهنگ وجود داشته و در واقع به معنای خودکفایی و پایین آوردن سطح انتظارات و سامان دادن امور با حداقل امکانات است.

وی افزود: باید فرهنگ خودبسندگی را در امور حاکم و به سبک زندگی تبدیل کنیم و در روش زندگی رویکرد ایرانی و اسلامی داشته باشیم.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: کدآمایی تعریف دیگری از اقتصاد مقاومتی است که بایستی اجرا شود و باید با فکر غلبه یافته بر اقتصاد جامعه ما که سوداگری است مقابله کنیم.

باید به فرهنگ ایرانی و اسلامی خود بازگردیم

عباسی خاطرنشان ساخت: باید به فرهنگ ایرانی و اسلامی خود به منظور جامه عمل پوشانیدن به اقتصاد مقاومتی بازگردیم و نباید از علم اقتصاد غربی که غرب را به فلاکت رسانده پیروی کنیم.

وی تصریح کرد: در جنگ ارزی با آمریکا ۴۰درصد اقتصاد ایران نابود شد، درحالی که مقاوم‌سازی اقتصاد به ما کمک می‌کند تا در برابر این هجمه ها، اقتصاد کشور فرو نریزد.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کشورهایی که در پسابرجام می‌خواستند به ما کمک کنند دارای بدهی های سرسام آوری هستند، این کشورها کاری برای ما انجام نمی دهند و اگر می توانند اقتصاد خود را نجات دهند.

ضرورت دور کردن اقتصاد کشور از دلار

عباسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت دور کردن اقتصاد کشور از دلار افزود: اگر بتوانیم اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کنیم و جادوی پولی ومالی دشمن را بشکنیم در حقیقت نجات یافته ایم.

وی گفت: در حال حاضر مشکل اساسی آن است که دولت‌ها در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی حرکت نکرده اند در حالی که ما نباید حیات و ممات کشور را در برداشتن تحریم‌ها دنبال کنیم و باید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

مردم باید اقتصاد مقاومتی را بشناسند

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان ساخت: از سویی کالای خارجی وارد می کنیم و از سوی دیگر خیل عظیمی از جوانان کشور بیکار هستند، مردم باید اقتصاد مقاومتی را بشناسند و در این صورت است که دولت ها نیز موظف می شوند آن را پیاده سازی کنند.

عباسی با اشاره به بالار رفتن سطح سواد و آموزش عالی بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز ما با نوعی از جاهلیت مدرن روبرو هستیم که در حقیقت این جاهلیت مدرن به معنای اصرار بر دانسته های غلط است.

وی تصریح کرد: هر پیامبر و امامی در دوره خود ملفه هایی را الگوی توحیدی قرار داده، حضرت علی (ع) حق و باطل، امام حسین (ع) عزت و ذلت و امام صادق (ع) عقل و جهل، را الگوی توحیدی قرار دادند که ما امروز باید بدانیم در چه نقطه ای قرار داریم و کدام یک از این موارد را در کدام برهه باید سرلوحه امور خود قرار دهیم.

کد N1580271

وبگردی