آفتاب

بوئینگ 6 فروند هواپیما را تامین مالی کرده است/ خرید مابقی هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است

بوئینگ 6 فروند هواپیما را تامین مالی کرده است/ خرید مابقی هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است

قائم مقام وزیر راه شهرسازی با تاکید بر این که تحریم‌های احتمالی جدید و برگشت تحریم‌ها تاثیری بر روند قراردادهای خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ ندارد، گفت: طبق مفاد قرارداد هرگونه برگشت تحریم‌ها یا اعمال تحریم‌های جدید در قرارداد خرید هواپیما تاثیرگذار نخواهد بود و مجوز افک برای تمام هواپیماها اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اصغر فخریه‌کاشان در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مجوز اوفک از مجموع 80 فروند هواپیمای مذکور در قرارداد بوئینگ برای 15 فروند آن اعتبار دارد گفت: مجوز افک برای 15 فروند از هواپیماهای بوئینگ اعتبار دارد البته اوفک برای تمام 80 فروند هواپیما مجوز داده است اما تا زمان تمدید مجوز اوفک 15 فروند هواپیما تحویل ایران ایر داده شده است.

فخریه‌کاشان تاکید کرد: این قوانین تنها شامل ایران نیست و در تمام قراردادهای فروش هواپیما به ایرلاین‌های مختلف جهان مجوز اوفک باید تمدید شود.

وی با بیان اینکه اوفک برای 65 هواپیمای باقی مانده هم مجوز داده است گفت: این قوانین از این جهت حائز اهمیت است که ما برای 15 فروند هواپیما پیش‌پرداخت می‌پردازیم و اگر پس از مدتی در شرایط احتمالی مانند برگشت تحریم‌ها قرار گرفتیم می‌توانیم پیش‌پرداخت این تعداد  هواپیما را با سود آن پس بگیریم.

فخریه‌کاشان ادامه داد: بوئینگ تامین مالی شش فروند هواپیما را تقبل کرده است و مابقی هواپیماها از روش اجاره به شرط تملیک تامین می‌شود.

کد N1579987

وبگردی