آفتاب

نخستین نمایشگاه تمبر مشترک ایران و پنج کشور جهان افتتاح شد

نخستین نمایشگاه تمبر مشترک ایران و پنج کشور جهان افتتاح شد

نمایشگاه تمبر مشترک ایران ارمنستان، ترکیه، آذربایجان، بلغارستان و اتریش با عنوان تمبر سفیر دوستی، صبح امروز با حضور مهندس مهری معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست، مهندس نصرآبادی سرپرست موزه ارتباطات و رئیس شورای عالی تمبر و معاونین شرکت ملی پست و نمایندگان سفارتخانه های مذکور افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت وزارت ارتباطات، مهندس مهری در افتتاح نمایشگاه تمبر سفیر دوستی با تقدیر از کسانی که در زمینه انتقال فرهنگ تمبر به نسل جوان کشور خدمت می کنند، گفت: این نمایشگاه زمینه ساز توسعه و ارتقاء روابط در عرصه پست بین کشورهای شرکت کننده شده و می تواند اثر مناسبی بر دیگر ارتباطات نیز داشته باشد.
مدیر عامل شرکت ملی پست برگزاری این نمایشگاه را در راستای انجام تفاهمنامه های گذشته عنوان کرد و افزود: در زمینه چاپ تمبر مشترک نیز مذاکراتی با کشور اتریش صورت گرفته است که در مرحله نهایی به سر می برد.
وی ادامه داد: در سه سال گذشته 30 تمبر در شورای عالی تمبر به تصویب رسید که با توجه به نقشی که در زمینه انتقال فرهنگی بین کشورها بر عهده دارد، فرایند طراحی و چاپ آن با دقت صورت گرفته و به عنوان اثری ماندگار به 192 کشور عضو اتحادیه پست ارسال شد.
مهندس مهری با تاکید بر اهمیت کیفیت، تنوع و نو آوری در زمینه چاپ تمبر ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه به افزایش سطح روابط انجامیده و شاهد تحولات بیشتر در عرصه تمبر و پست بود.
مدیر عامل شرکت ملی پست با اشاره به تحولات عرصه پست در دنیا گفت: امیدوارم شاهد این تحولات در ایران بوده و بتوان با تعامل با دیگر کشور ها از تجارب آنان برای نوآوری و یکپارچگی استفاده کرد.
به گفته مهندس مهری در نمایشگاه امسال با حضور 12 شرکت داخلی و پنج شرکت خارجی در مجموع 2 هزار اثر را به نمایش گذاشته شده که در این میان بیشترین آثار ارائه شده مربوط به تمبرهای یادبود می باشد.
ایجاد کار گروه تمبر مشترک ایران و اتریش
رایزین فرهنگی اتریش نیز در آیین افتتاح نمایشگاه تمبر سفیر دوستی با ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه گفت: پست به زمان هخامنشیان بر می گردد که نشان از سابقه تاریخی بالای آن در ایران دارد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری ها اظهار داشت: امیداورم ما جزیی از این همکاری ها باشیم.
رایزن فرهنگی اتریش با اشاره به همکاری های ایران و اتریش در زمینه های مختلف از ایجاد یک گروه کارشناسی مشترک در زمینه تمبر خبر داد و گفت: منتظر هستیم تا نتایج این نمایشگاه و کارگروه مشترک مشخص شود.
وی در بازدید از نمایشگاه نیز ازحضور دانش آموزان در این نمایشگاه به عنوان نسل آینده ابراز خرسندی کرد.
مهندس نصر آبادی نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه تمبر سفیر فرهنگی هر کشوری می باشد، اظهار داشت: تمبر تنها محتوایی است که پس از چاپ برای تمام کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست ارسال و برای آیندگان باقی می ماند.
وی ادامه داد: از این رو باید تمبر دارای بهترین محتوا از نظر رنگ، طراحی و گرافیک و موضوع باشد که در این سه سال گذشته رویکرد ما به تمبر بر همین منوال بوده است.
مهندس نصر آبادی با اشاره به تصویب30 تمبر در شورای تمبر در سه سال گذشته، ابراز امیدواری کرد به نحو شایسته در خدمت اصحاب و علاقه مندان حوزه تمبر بود.


5656

 

کد N1579845

وبگردی