آفتاب

برگزیدگان بخش ملی اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی معرفی شدند

برگزیدگان بخش ملی اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی معرفی شدند

اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی از ۲۵ الی ۲۷ آذر به دبیری هاشم میرزاخانی در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم اختتامیه اولین دوره این جشنواره که شامگاه  شنبه ۲۷ آذر در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

فیلمهای کوتاه و نیمه بلند داستانی:

در بخش فیلمهای کوتاه و نیمه بلند و در رشته بهترین فیلمنامه تندیس جشنواره و جایزه نقدی به نسیم مرعشی برای فیلمنامه فیلم داستانی نخجیر اهدا شد.

در رشته بهترین فیلم پویانمایی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به سید مصطفی حسینی برای فیلم پویا نمایی و آخرین پیامبر اهدا شد.

در رشته بهترین فیلم داستانی کوتاه و نیمه بلند تندیس جشنواره و جایزه نقدی به امیر عباس ربیعی برای فیلم داستانی ولد اهدا شد.

 در رشته بهترین دست آورد فنی تندیس جشنواره به هماره جایزه نقدی به حسن اسدی برای تصویر برداری فیلم داستانی قضاوت اهدا شد.

در رشته بهترین فیلم کوتاه و نیمه بلند تندیس جشنواره و جایزه نقدی به محمد اسفندیاری برای فیلم قضاوت اهدا شد.

بخش فیلمهای مستند

در بخش فیلمهای مستند و در رشته بهترین تحقیق و پژوشهی فیلمهای کوتاه و نمی‌ه بلند تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «علی کمیلی و علی اکبر براتی» برای تحقیق و پژوهش فیلم مستند اهل سنت در ایران اهدا شد.

 در رشته بهترین دست آورد فنی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «روح ا... رفیعی» برای تصویربرداری فیلم مستند «خالد و مجتبی» اهدا شد.

 در رشته بهترین فیلم مستند کوتاه و نمی‌ه بلند تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «. روح ا.. رفیعی» برای فیلم مستند «خالد و مجتبی» اهدا شد.

در رشته بهترین فیلم مستند تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «محمد علی فارسی» برای فیلم مستند بلند «ابر‌ها در راهند» اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش مستند به هوشنگ میرزایی برای فیلم مستند تفتان اهدا شد.

بخش فیلمهای سینمایی بلند

در بخش فیلمهای سینمایی بلند و در رشته بهترین فیلمنامه تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «حجت الاسلام محمدسعید بهمن‌پور» برای فیلمنامه فیلم مریم مقدس اهدا شد.

 در رشته بهترین کار گردانی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «شهریار بحرانی» برای فیلم مریم مقدس اهدا شد

 در رشته بهترین بازیگر زن تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «گلاب آدینه» برای ایفای نقش درفیلم داستانی وقتی همه خواب بودند ساخته فریدون حسن‌پور اهدا شد.

در رشته بهترین بازیگر مرد تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «علی نصیریان» برای ایفای نقش در فیلم شکارچی شنبه ساخته جناب آقای پرویز شیخ طادی اهدا شد.

در رشته بهترین دست آورد فنی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «حمید خضوعی ابیانه» برای تصویربردای فیلم ملک سلیمان اهدا شد.

در رشته بهترین فیلم بلند تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «محسن علی اکبری» برای تهیه کنندگی فیلم مریم مقدس به کارگردانی آقای شهریار بحرانی اهدا شد.

 بخش ویژه

در بخشی جداگانه از محمدرضا اسلاملو به پاس یک عمر تلاش مجدانه و هنرمندانه در تولید آثار مستند فاخر با موضوع وحدت مسلمین و جهان اسلام با اهدای تندیس، و جایزه نقدی تقدیر شد.

در لوح تقدیر محمد رضا اسلاملو که به امضای آیت الله محسن اراکی دبیر مجمع تقریب مذاب اسلامی و هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره رسیده آمده است:

اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی مفتخر است به پاس یک عمر تلاش مجدانه و هنرمندانه جنابعالی در تولید آثار مستند فاخر با موضوع وحدت مسلمین و جهان اسلام که با نمایش در ایران و اقصی نقاط کشورهای جهان به عنوان سفیر و رسانه‌ای تاثیرگذار در معرفی اسلام راستین نقشی به سزا داشته است تقدیر و تشکر نماید. امید است در راه این مجاهدت فرهنگی و تبیین موازین اسلام ناب محمدی (ص) همواره موفق و پیروز باشید.

جایزه نقدی بخش ملی بین ۲ الی ۶ میلیون تومان بود پیش از این جوایز بخش بین الملل در مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی و با حضور رئیس جمهور اهدا شده بود.

اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی از ۲۵ الی ۲۷ آذر به دبیری هاشم میرزاخانی در تهران برگزار شد.

کد N1579319

وبگردی