آفتاب

کارگردان سریال شهرزاد خطاب به هنرمندان: مگر ما را نمی شناسید، چرا سکوت کرده اید؟

کارگردان سریال شهرزاد خطاب به هنرمندان: مگر ما را نمی شناسید، چرا سکوت کرده اید؟

چه تلخ و دردناک است که شما نه به خاطر شکست‌هایتان بلکه برای موفقیت هایتان تاوان بدهید

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس، جمعه شب ۲۴ آذرماه با حضور مدیران فرهنگی و سینمایی، هنرمندان و سینماگران، اهالی رسانه و صاحبان آثار هنری و سینمایی برگزار شد که برگزیدگان بخش‌های سریال های نمایش خانگی، برترین های بخش بین الملل و سینمای ایران معرفی شدند.
در این جشنواره سریال شهرزاد، نامزد 6 جایزه شده بود که در بخش فیلمنامه و بخش کارگردانی، موفق به دریافت یاس زرین شد. در این مراسم حسن فتحی، ضمن سخنانی درباره سریال شهرزاد، گلایه ها و دغدغه های خود را با هنرمندان و مردم مطرح کرد.
این درحالی بود که  سخنان فتحی دو بار از سوی هنرمندان حاضر مورد تشویق قرار گرفت.
وی گفت : « چه تلخ و دردناک است که شما نه به خاطر شکست‌هایتان بلکه برای موفقیت هایتان  تاوان بدهید. در این میان تحیر و تعجب و گلایه من و همكارانم از سكوت تشكل هايي چون خانه سینما، کانون کارگردانان، انجمن بازیگران است كه در برابر اتهامات ناروايي كه آبرو و حيثيت من و همكارانم را در سريال شهرزاد مورد آماج قرار داده است، در موضع سكوت و انفعال قرار گرفته اند. »
کارگردان سریال شهرزاد گفت : « مگر نه اینکه من و بازیگران سریال شهرزاد همه از اعضاء این تشكل ها هستیم. مگر نه اینکه هر زمانی كه اين تشكل ها مورد هجمه قرار گرفته اند، من و بازیگران این سریال در مقام عضوي از اعضاي  این تشكل ها، به حمايت از همكارانمان برخواسته ايم ؟  حالا باید بپرسیم چرا در مقابل این همه بي مهري سکوت کرده اید؟ مگر ما را نمی شناسید؟ مگر خود و خانواده های شما از تماشاگران پر و پا قرص سریال شهرزاد نبوده اید؟ مگر در زمان پخش اين سريال، اغلب شما پيام هاي تبريك نمي فرستاديد، مگر اطلاع ندارید که سریال شهرزاد موجب رونق مجدد شبکه نمایش خانگی شد؟ و موجب کارآفرینی در این عرصه شده است. پس چرا سکوت کردید؟ »
حسن فتحی بعد از دریافت یاس زرین ضمن تشکر از هیئت داوران گفت: « بنده اين جوايز را از طرف همه همکارانم در سریال شهرزاد دریافت کرده ام. چیزی حدود چهار سال برای این سریال وقت گذاشتيم، کمابیش همه دوستان می دانند زمانی شهرزاد وارد شبکه نمایش خانگی شد که شبکه خانگی با رکود مواجه بود و کارشناسان، آینده و چشم اندازی را برای آن تصور نمی کردند و به لطف خدا این سریال توانست به رسانه خانگی رونق بدهد و سرمایه های زیادی را جذب شبکه نمایش خانگی کند.  »
وی در ادامه افزود: «طی هفته های گذشته اتفاقات زیادی افتاده است که در جریان آن هستید. من در اینجا به نمایندگی از جانب همه هنرمندان این مجموعه آمده ام بگویم ما نه بنده جریان سیاسی خاصي هستیم، نه برده جریان اقتصادی و سرمایه گذاری خاصی بلکه ما مستقل و فرزند مردمی هستیم که ما را همواره شرمنده لطف خودشان کرده اند.  چنانکه در طول سال هاي خدمتم به فرهنگ و هنر اين سرزمين، همواره فرد مستقلي بوده ام  و امروزه به همين دليل است كه  تاوان می دهم. »  
وی در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: وجدان و اخلاق  اقتضاء می کند که در مورد مسايل حقوقي، پيش آمده پیش داوری نکنیم و اجازه دهيم كه  مراجع ذیصلاح قضايي به اين مورد در فضايي دور از غوغا سالاري  رسیدگی کنند و در اين خصوص ما نيزكاملا تابع نظر قانون هستیم. »
لازم به ذکر است در این مراسم یاس زرین بهترین کارگردانی به آقاي حسن فتحی و یاس زرین بهترین فيلمنامه  به خانم نغمه ثميني و آقاي حسن فتحی اختصاص یافت.
کد N1578925

وبگردی