آفتاب
حاشیه‌های هفته فرهنگی الجزایر که وزیر ارشاد افتتاحش کرد؛

استفاده تزئینی از بچه دبستانی‌ها برای پر کردن سالن+عکس و فیلم

استفاده تزئینی از بچه دبستانی‌ها برای پر کردن سالن+عکس و فیلم

بیش از صد کودک مقطع دبستان در منطقه شهریار، برای پر کردن صندلی‌های خالی سالن پخش فیلم و موسیقی الجزایر روانه این سالن شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برنامه‌های هفته فرهنگی الجزایر که از ٢٢ تا ٢۶ آذر در سالن همایش‌های کتابخانه ملی تهران برپاست، با حاشیه‌هایی همراه بود.

روز گذشته (چهارشنبه بیست‌وچهارم آذرماه) دو برنامه پخش فیلم (مناره) و اجرای موسیقی الجزایر شاهد حضور صد کودک دبستانی از شیفت بعد از ظهر مدرسه امام حسین (ع) شهریار بود تا صندلی‌های خالی این برنامه‌ها را پرکنند.

بنا بر گفته‌های حاضران، به دلیل موقعیت نامناسب کتابخانه ملی و عدم برنامه‌ریزی طرف ایرانی؛ به نظر می‌رسد یکی از مرتبطان با سفارت الجزایر برای پرکردن صندلی‌های خالی سالن اقدام به آوردن بچه‌های دبستانی برای حضور نمایشی در سالن پخش فیلم و اجرای موسیقی الجزایر کرده است.

این درحالی است که فیلم مناره، فیلمی داستانی با موضوعی اجتماعی، سیاسی است که به تضاد اسلام سنتی و اسلام افراطی در الجزایر می‌پردازد.

هفته فرهنگی الجزایر در ایران از ٢٢ تا ٢۶ آذر در تهران برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی الجزایر شامل نمایشگاه عکس؛ کتاب؛ لباس‌های محلی؛ فرش‌های محلی و هنرهای ظریف و مصنوعات تزبینی نظیر زیورآلات است. بخش نمایش فیلم و اجرای موسیقی محلی الجزایر از دیگر بخش‌های آن است. هفته فرهنگی الجزایر روز دوشنبه با حضور وریر فرهنگ الجزایر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران افتتاح شد.

کد N1578098

وبگردی