آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان:

برجام دست جریان های واسطه گری و دلالی را به مرور می بندد

برجام دست جریان های واسطه گری و دلالی را به مرور می بندد

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برجام دست جریان هایی را که به واسطه گری و دلالی می پرداختند و بازار را آلوده به جنس های بی کیفیت می کردند به مرور می بندد.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه و معدن مس چهل کوره نصرت آباد زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر امروز کسانی مجلس ختم برای برجام برگزار می کنند گویا برجام فاتحه خودشان را خوانده است و می دانند که برجام دست جریان هایی را که به واسطه گری و دلالی می پرداختند به مرور می بندد و این فریادها حاصل سقوط نقش آفرینانِ در مسیر باطل است.
وی تصریح کرد: قبل از برجام هرگاه کالایی را می خواستیم وارد کشور کنیم باید واسطه هایی را پیدا می کردیم تا جنس را به نام خودشان برای ما خریداری کنند.
وی ادامه داد: تا زمانی که جنس به کشور وارد نمی شد پول و آن جنس متعلق به ما نبود و ما هیچ دخل و تصرفی در آن نداشتیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش برجام در پیشرفت طرحهای بزرگی چون مس چهل کوره گفت: برجام روند پیشرفت کارخانه مس چهل کوره نصرت آباد را حداقل 2 سال به جلو انداخت.
هاشمی افزود: با توجه به روند پیشرفت کارخانه مس چهل کوره ان شاالله تا پایان فروردین 96 این کارخانه به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: اگر تحریم ها باقی می ماند این کارخانه زمین گیر می شد به طوری که عملیات این پروژه پنج تا 6 ماه رو به تعطیلی بود و به کندی پیش می رفت.
وی بیان کرد: براساس گزارش های ارائه شده از سوی پیمانکار، این کارخانه اکنون بیش از 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: 315 نفر در کارخانه مس چهل کوره مشغول به کار هستند که اگر این کارخانه به بهره برداری برسد می تواند اشتغال پایداری را برای مردم این منطقه به ارمغان آورد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با احداث این کارخانه امکانات بسیار زیادی از قبیل جاده آسفالته، منبع آب و پست 63 کیلو وات برق در این منطقه ایجاد شده است.
هاشمی اظهار داشت: وجود چنین کارخانه ای در نصرت آباد خود محرک و مشوق بسیار خوبی است تا سرمایه گذاران زیادی قصد سرمایه گذاری در این منطقه را داشته باشند.
وی با اشاره به مشکلاتی که در دوران تحریم بر کارخانه مس چهل کوره وارد شده بود افزود: این کارخانه قرار بود با اعتباری افزون بر 100 میلیارد تومان و سرمایه گذاری هشت میلیون یورو انجام شود که تحریم ها این میزان اعتبار را به 200 میلیارد تومان افزایش داد.
وی تصریح کرد: تحریم ها علاوه بر افزایش اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این کارخانه زمان بهره برداری و همچنین بازار را هم از ما گرفت.
وی افزود: به گفته پیمانکار کارخانه مس چهل کوره قبل از برجام برای تامین گریس جهت راه اندازی خط تولید با مشکل رو به رو بود به دلیل اینکه در بازار جنس های تقلبی زیادی وجود داشت.
شهر نصرت آباد مرکز بخش نصرت آباد در 100 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1577907

وبگردی