آفتاب

آمریکا به لهستان نیرو می‌فرستد

آمریکا به لهستان نیرو می‌فرستد

ایرنا نوشت: وزیر دفاع لهستان روز چهارشنبه گفت: 'نیروهای بازدارنده آمریکا' از هفته نخستِ سال نوی میلادی به‌ تدریج به این کشور خواهند آمد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از ورشو نوشت، 'آنتونی ماچِرِویچ' این خبر را پس از گفت و گو با فرمانده نیروهای زمینی آمریکا در قاره اروپا اعلام کرد.

وزیر دفاع لهستان افزود: 'بسیار خرسندم که ایالات متحده (آمریکا) تصمیم گرفته است نیروهایش را زودتر اعزام کند.'

ژنرال 'بن هاجز' فرمانده نیروهای زمینی آمریکا در قاره اروپا نیز پس از دیدار با ماچِرِویچ گفت نیروهای تحت امر او روز ششم ژانویه (17 دی) به بندر برمن‌هافن در آلمان وارد خواهند شد و بی‌وقفه از آنجا به لهستان و دیگر کشورهای حوزه دریای بالتیک اعزام می‌شوند.

وی درباره شمارِ نفراتِ اعزامی گفت: نیروها شامل یک 'تیپ زرهی' است که پیشاپیش از مقر خود در 'فورت کارسون' واقع در ایالت کلورادوی آمریکا به سوی اروپا عازم شده‌اند.

لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک از آنچه 'افزایش حضور نظامی روسیه در منطقه' می‌دانند، ابراز نگرانی کرده‌ و از ناتو کمک خواسته‌اند.

پیش از این، انتظار می‌رفت نیروهای آمریکایی اواخر ژانویه به منطقه بیایند.

روابط مسکو و ناتو از زمان جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه در سال 2014 به سردی گرایید. اروپا روسیه را متهم کرده است که در شورش جدایی‌خواهان مسلح و روس‌تبار در شرق اوکراین نیز نقش دارد.

52311

کد N1577724

وبگردی