آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

دوچرخه‌سواری معلولین در آسیا معنا ندارد

دوچرخه‌سواری معلولین در آسیا معنا ندارد

رئیس انجمن دوچرخه سواری معلولین ایران با اعلام خبر حضور دو رکابزن در رقابتهای قهرمانی جاده معلولین آسیا گفت: دوچرخه سواری معلولین در آسیا معنا ندارد.

فرهاد عصفوری در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با حضور رکابزنان در این رقابتها گفت: ما بعد از برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور در بخش معلولین و در شیراز، نفرات نهایی خود را برای اعزام به رقابتهای آسیایی شناختیم و حتی اردوهای آنها را نیز شروع کرده ایم.

وی افزود: ما تا زمان برگزاری رقابتها زمان داریم و در این دو ماه و نیم فرصت باقی مانده تلاش می کنیم اردوهای بیشتری را برای نفرات اعزامی برگزار کنیم. سهمیه ما برای حضور در این رقابتها تنها ۲ نفر بود و با تمام ظرفیت به بحرین می رویم. بهرام سلیمانی در کلاس C۱ و مهدی محمدی در کلاس C۵ بهترین نفرات ما هستند.

رئیس انجمن دوچرخه سواری معلولین ادامه داد: این اولین بار است که در مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری معلولین آسیا که در حاشیه رقابتهای قهرمانی جاده ای این قاره در بحرین برگزار می شود، شرکت می کنیم. متاسفانه دوچرخه سواری معلولین در آسیا معنا ندارد و این بخش جایگاه خاصی در این قاره پیدا نکرده است.

وی در همین خصوص تصریح کرد: قبلاً کلاس های دوچرخه سواری معلولین از C۱ تا C۶ بوده است اما الان کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا برای برگزاری این دوره رقابتها این کلاس ها را ادغام کرده و تنها شاهد برگزاری رقابتها در دو کلاس خواهیم بود. قبلاً در هر کلاس تعداد شرکت کننده کمتری حاضر بود، این مسئله کمک خوبی به برخی از کشورها برای کسب مدال بود اما با این تغییر، شانس کشورها در کسب مدال کمتر می شود. رقابتهای دوچرخه سواری در سطح بین المللی بیشتر از آسیا است و در مجموع دوچرخه سواری این قاره سطح متوسطی دارد.

عصفوری ادامه داد: رقابتهای دوچرخه سواری معلولین در بازی های آسیایی برگزار می شود که ما در این مسابقات حضور یافته ایم اما این بار با موافقت خسروی وفا راهی مسابقات قهرمانی آسیای بحرین نیز می شویم. قرار است مربی گری تیم بر عهده من باشد، امیدواریم بتوانیم دست پر از این رقابتها برگردیم.

وی در مورد رقابتهای قهرمانی دوچرخه سواری پیست آسیا هم گفت: ما در این بخش ورزشکاری را اعزام نخواهیم کرد.

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جاده آسیا در بخش معلولین همزمان با رقابتهای قهرمانی جاده آسیا اسفندماه سالجاری در بحرین و مسابقات قهرمانی پیست آسیا بهمن ماه در هندوستان برگزار خواهد شد.

کد N1577100

وبگردی