آفتاب

سرمایه گذاری بالای کشورهای جنوب و شرق آسیا در بولینگ و بیلیارد

سرمایه گذاری بالای کشورهای جنوب و شرق آسیا در بولینگ و بیلیارد

همدان - ایرنا- نائب رئیس کنفدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس آسیا گفت: کشورهای جنوب و شرق آسیا در توسعه رشته های بولینگ و بیلیارد به شکل حرفه ای سرمایه گذاری بسیار خوبی را اختصاص داده اند.

هاشم اسکندری‌ راد روز سه شنبه در حاشیه سفر به همدان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون ججم سرمایه گذاری بسیار زیادی از سوی کشورهای هندوستان، چین، کره، ژاپن و به خصوص مالزی در این رشته ها اختصاص یافته است و به صورت هدفمند در حال توسعه رشته های بولینگ و بیلیارد بویژه بیلیارد هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر نیز کشورهای چین، کره و ژاپن طرحی را مصوب کرده اند که رشته بیلیارد در مدارس فعالیت چشمگیر داشته باشد چرا که به لحاظ تقویت قوای ذهنی و استعداد دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.
اسکندری راد افزود: بررسی ها نشان می دهد که بهترین جراحان و خلبان های جهان نیز در رشته اسنوکر در بیلیارد به صورت مستمر و منظم بازی می کنند چرا که معتقدند در قوای ذهنی تاثیر بالقوه ای دارد.
وی اضافه کرد: البته بین این کشورها و قاره آسیا فاصله زیادی وجود دارد و کشورهایی نظیر ولز، انگلیس و ایرلند شمالی بهترین های این رشته ورزشی را در جهان دارند.
وی تصریح کرد: البته جایگاه ورزشکاران کشورمان فراتر از آسیا است و حتی خیلی راحت قهرمانان کشورهای صاحب نام اروپایی را شکست می دهند.
اسکندری راد درباره جایگاه رشته بولینگ در قاره آسیا گفت: تلاش فراوانی برای توسعه رشته بولینگ داریم و با وجود اینکه پشتیبانی سیاسی بالایی نزد کشورهای مختلف آسیایی دارد اما نیاز به حجم سرمایه گذاری بالایی دارد که از عهده برخی کشورها خارج است.
وی افزود: با این حال توسعه بولینگ و بیلیارد آسیا را در دستور کار داریم.
وی توسعه بیلیارد در کشورهای مطرح جنوب و شرق آسیایی را تهدید برای کشور ایران ندانست و گفت: کشورمان به اندازه کافی قهرمانان ارزنده بین المللی بویژه جهانی دارد که این استعدادها در سال های آینده نیز روبه افزایش خواهد بود.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده:اکبر بهاروند
کد N1576718

وبگردی