آفتاب

چهره استان سیستان و بلوچستان، قبل و بعد از طرح تحول سلامت

چهره استان سیستان و بلوچستان، قبل و بعد از طرح تحول سلامت

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم در حوزه سلامت گفت: درتلاش هستیم تا بتوانیم شاخص‌های بهداشتی و درمانی این منطقه را در حد متوسط ملی ارتقا دهیم تا عقب ماندگی‌های حوزه سلامت در این منطقه جبران شود.

به گزارش وبدا، دكتر سيد حسن هاشمي گفت: استان سيستان و بلوچستان، در جوار کشورهایی است که می‌توانند سلامت استان و سایر استان‌های کشور را تهدید کنند، بنابراین، باید به حوزه سلامت این مناطق بیش از گذشته توجه شود.

وزير بهداشت افزود: بیش از نیم میلیون نفراز جمعیت استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و به اندازه ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی که در قبل و بعد از انقلاب اسلامی راه اندازی شده بود، برای این مناطق تخت افزایش دادیم.

وی خاطر نشان كرد: با اجرای برنامه تحول سلامت مراکز بهداشتی و درمانی این مناطق بهسازی، نوسازی و تجهیز شدند و برخلاف زمان شروع دولت که تنها ۴۰ درصد مراکز دارای پزشک بودند، درحال حاضر همه مراکز ما پزشک عمومی دارند و متخصص هم در بسیاری از شهرستان‌ها حضور دارد که البته باید تعداد متخصصان افزایش یابد.

هاشمی با بیان این که در سراوان ۲۸ متخصص حضور دارد، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان سیستان و بلوچستان شده و بیمارستان‌هایی که به بهره برداری برسد تجهیز و تکمیل خواهند شد.

وزیر بهداشت با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های مهم در این استان، افزود: مجهزترین مرکز سوختگی کشور و بیمارستان چشم پزشکی به بهره برداری رسید و در کل استان اورژانس‌ها و مراکز زایمانی بهسازی و نوساز شدند و درمان بیماران سرطانی در این منطقه به طور جدی درحال پیگیری است.

هاشمی افزود: برای اولین باردر این استان دستگاه رادیوتراپی نصب شد تا دیگر نیازی نباشد مردم به استان‌های مجاور بروند.
وی با اشاره به این که ۶۰۰ پروژه حوزه سلامت در استان در حال اجرا است، افزود: پروژه‌ها بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم در سال آینده به بهره برداری برسد، باید شاخص‌های بهداشتی و درمانی به حد شاخص‌های بین المللی برسد.

کد N1576672

وبگردی