آفتاب

معاون وزیر علوم: جمعیت دانشجویی ایران پنج برابر میانگین جهانی است

معاون وزیر علوم: جمعیت دانشجویی ایران پنج برابر میانگین جهانی است

یزد - ایرنا -معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به برکت انقلاب اسلامی جمعیت دانشجویی کشورمان پنج برابر میانگین جهانی است.

به گزارش ایرنا مجتبی شریعتی نیاسر در ششمین نشست هیات‌های استانی نظارت و ارزیابی آموزش عالی کشور در دانشگاه یزد افزود:در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شمار دانشجویان 180 هزار نفر بود و در سال84 ، این رقم به 2 میلیون و 200 ‌هزار نفر رسید.
وی اظهار کرد: از سال 84 تا به امروز شاهد افزایش 100 درصدی این جمعیت دانشجو هستیم و هم اکنون چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در 800 مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.
وی ضافه کرد: 80 درصد از دانشجویان در 2 بخش علوم انسانی و فنی و مهندسی و مابقی نیز در حوزه علوم پایه، هنر، کشاورزی و دیگر موارد مشغول به تحصیل هستند.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه 50 دانشجویان دختر و مابقی پسر است تصریح کرد: همچنین 2درصد از جمعیت دانشجویی در مقطع دکترا تحصیل می کنند که تا پایان برنامه هفتم این رقم باید به 3.5 درصد برسد.
شریعتی نیاسر با بیان اینکه دانشگاهها باید به صورت ماموریت گرا و هدفمند فعالیت کنند گفت:دانشگاهی که برای ماموریت خاصی تعریف و تشکیل شده نباید فراتر از ماموریت خود حرکت کند.
در این نشست اعضای هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی کشور حضور داشتند و در زمینه مدل های ارزیابی این مراکز بحث و تبادل نظر کردند.
2088/5054 خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار:بهنام احمدی *
کد N1576647

وبگردی