آفتاب

انعقاد ۵ تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه های فرانسه و امیرکبیر

انعقاد ۵ تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه های فرانسه و امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های برتر فرانسه، ۵ تفاهم نامه و ۳ قرارداد همکاری مشترک امضا و مبادله کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هیات عالی‌رتبه آموزش عالی فرانسه با حضور وزیر علوم، معاون وزیر، روسای برترین دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی فرانسه، مدیران مدارس برتر مهندسی و رئیس‌کل مؤسسات مهندسی و موسسه شهرک علم و فناوری این کشور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کردند.

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران و معاون وی نیز در این بازدید، وزیرعلوم کشورشان را همراهی می کردند.

اعضای این هیات در دیدار خود از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ضمن تأکید بر جایگاه ارزشمند و آوازه این دانشگاه در محافل علمی، به بیان توانمندی‌ها و علاقمندی‌های خود جهت بسط همکاری‌های علمی بین‌المللی پرداختند.

در جریان این بازدید، ۵ تفاهم نامه و ۳ قرارداد همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های «نانت» Nantes، «انسم» ENSAM، «گرنوبل آلپ» Grenoble Alpes، «تلکام پاریس تک» Telecome-Paristech، «اکول پلی تکنیک» Ecole Polytechnique،«اینب» ENIB و « Grenoble ecole de Management »دانشگاه مدیریت گرونوبل به امضا رسید.

طرفین براساس این تفاهم نامه ها و قراردادهای مشترک، همکاری های خود را در زمینه های تبادل دانشجو در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و استاد، برگزاری کنفرانس‌های مشترک، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، راه اندازی شبکه آزمایشگاه‌های همکار در سطح جهانی، هدایت دانشجویان توسط اساتید مشترک فرانسوی و ایرانی گسترش خواهند داد.

در ادامه این بازدید، هیات عالی رتبه فرانسوی از مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشکده های مهندسی معدن و متالورژی، مهندسی عمران و محیط زیست، مهندسی صنایع و مهندسی برق بازدید و با اساتید و روسای این دانشکده ها گفتگو کردند.

کد N1576508

وبگردی