آفتاب

جدول برنامه جشنواره ارغنون؛بخش بیضایی اعلام می‌شود

جدول برنامه جشنواره ارغنون؛بخش بیضایی اعلام می‌شود

پرستو ترکمان مدیر تماشاخانه ارغنون گفت: منتظر تاییدیه مرکز هنرهای نمایشی برای متن‌های منتخب جشنواره ارغنون؛ بخش بهرام بیضایی هستیم.

پرستو ترکمان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری جشنواره ارغنون، بخش استاد بیضایی، گفت: منتظر تاییدیه مرکز برای متن‌های منتخب هستیم و به محض اعلام نتیجه، جدول برنامه جشنواره را در اختیار دوست‌داران این برنامه قرار خواهیم داد.

پیش از این اعلام شده بود که جشنواره ارغنون؛ بخش بهرام بیضایی، دارای مجوز از خود این هنرمند است و با انتخاب آثار برگزیده قرار است از اول تا ۱۰ دی ماه برگزار شود.

پرستو ترکمان خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها در عین خصوصی بودن باید مورد تائید مرکز هنرهای نمایشی باشند و نیاز به مجوز دارند.

او با اشاره به متن‌های منتخب در این جشنواره گفت: بیشتر متن‌های انتخاب شده پیش از این هم نمایشنامه‌خوانی شده‌اند و تعدادی از آن‌ها مانند «افرا»، «مجلس ضربت زدن» و «کارنامه بندار بیدخش» اجرای عمومی شده و به روی صحنه رفته است.

مدیر تماشاخانه ارغنون در پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت اجازه از بهرام بیضایی برای برگزاری این جشنواره، توضیح داد: آقای بیضایی قبلا بیانیه‌ای داده و در آن گفته بود کلیه متن‌های من برای تک اجرا رفتن در جشنواره یا نمایشنامه‌خوانی نیازی به مجوز ندارد و درواقع این اجازه را به همه فعالان تئاتری داده است.

ترکمان یادآور شد: از ۱۰۰ متن رسیده آنهایی که برای خوانش جذابیت بیشتری دارند و پیش‌بینی می‌شد با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند انتخاب شدند.

کد N1576386

وبگردی