آفتاب
رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص):

مسابقات دانش آموزی نور در پی انگیزش نسل نوجوان میهن اسلامی است

مسابقات دانش آموزی نور در پی انگیزش نسل نوجوان میهن اسلامی است

تهران- ایرنا- رئیس کار گروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان میهن اسلامی را از اهداف مسابقات دانش آموزی نور دانست و گفت: اهدای 100 سکه بهار آزادی به برترین ها بخشی از جوایز دومین دوره مسابقات است که همراه با بزرگداشت پروفسور جکی یینگ برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار علمی ایرنا، سید علی عمرانی در نشست خبری با اشاره به فراخوان این مسابقات از ابتدای آذر ماه افزود: نمایش آثار منتخب در برنامه هفتگی تلویزیونی این مسابقه در شبکه دو صدا و سیما، اهدای تجهیزات علمی و آزمایشگاهی به مدارس و پژوهش سراهای مشارکت کننده فعال از دیگر برنامه های این دوره مسابقه نور است.
وی اهداف برگزاری مسابقه دانش آموزی جایزه مصطفی(ص) را ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان میهن اسلامی، کمک به رشد استعدادهای درخشان و جذب مشارکت مدارس، پژوهشسراها و دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی در حوزه دانش‌آموزی ذکر کرد و ادامه داد: رویداد دانش‌آموزی جایزه مصطفی(ص) برای ترویج و فرهنگ‌سازی جایزه مصطفی(ص) در جامعه دانش‌آموزی کشور طرح‌ریزی شده است؛ این مسابقه هر سال به نام و بزرگداشت یکی از دانشمندان بزرگ جهان اسلام برگزار می شود، در این دوره نیز این رویداد با نام مسابقه دانش‌آموزی نور (بزرگداشت پروفسور جکی‌یینگ) در سال 95 برگزار می‌شود.
عمرانی گفت: این مسابقه در سال 95 با موضوع ساخت فیلم‌های 60 ثانیه‌ای از آزمایش های علمی توسط گروه‌های دانش‌آموزی طرح‌ریزی شده است. آزمایش ها می‌تواند در تمامی حوزه‌های علمی همچون فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ریاضیات، نجوم و یا ترکیبی از علوم مختلف باشد.
وی ادامه داد: گروه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقه نور در سایت جایزه مصطفی(ص) - www.mustafaprize.org- ضمن مطالعه راهنمای علمی، قوانین و مقررات و شرایط ارسال در این رویداد ثبت نام و فیلم‌های 60 ثانیه‌ای خود در حوزه انجام آزمایش‌های علمی بارگذاری کنند.
سال گذشته نخستین دور مسابقه دانش آموزی نور همراه با بزرگداشت نور ابن هیثم بزرگترین ریاضیدان و فیزیکدان مسلمان قرن چهارم و پنجم و با آزمایش نور برگزار شد.
مسابقه دانش آموزی نور از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی و پارک فناوری پردیس و چند نهاد علمی و اجتماعی دیگر برخوردار است.
جایزه مصطفی(ص) به عنوان جایزه عالی جهان اسلام هر دو سال یکبار برگزار و به برترین دانشمندان جهان اسلام اهدا می‌شود.
پروفسور جکی یینگ از سنگاپور برنده جایزۀ سال 2015 مصطفی(ص) در حوزۀ علم و فناوری نانوزیستی است.
علمی**1293
خبرنگار: محمد طاهری*انتشار: زهره محتشمی پور
کد N1576331

وبگردی