آفتاب

ضرورت ایجاد مفاهمه بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

ضرورت ایجاد مفاهمه بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

ایلنا: عضو شورای شهر تهران بر ضرورت ایجاد بستر گفتگو، مفاهمه و رفع سوءتفاهم‌ها میان خیراندیشان اصلاح‌طلب و اصولگرا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا انصاری در نطق پیش از دستور امروز خود ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اسلام با طرح این سوال که چرا روشنفکران و صاحبان قلم و اندیشه در کشور زبان یکدیگر را به سختی می‌فهمند، گفت: اگر نقد افکار و افراد و نشان دادن نقاط ضعف و قوت اندیشه‌ها امری پسنیده است رعایت عدالت و انصاف نیز هرگز نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: سخنان ما آکنده از خشم و خشونت است و داوری‌مان درباره دیگران با غبار کینه پوشانده شده. بی‌محابا داوری می کنیم هرکس با ما نیست دشمن ما است، هرکس در دایره فکری ما نمی‌گنجد در دایره دشمنان جای می‌گیرد و هرکس که در این دایره جای داده شد دیگر حریم امنی ندارد.

انصاری با بیان اینکه تهمت و توهین و افترا مرزی ندارند اظهار کرد: برای بیان دیدگاه‌های فرهنگی از واژه‌های نظامی بهره می‌جوییم یا سنگربندی می‌کنیم. برای بیان نظرات سیاسی از بر هم کوبیده شدن، پوزه به خاک مالیدن و له کردن و زیر پا گذاشتن بهره می‌گیریم. با تبادل فرهنگی، سازش سیاسی و مفاهیم برد – برد بیگانه‌ایم.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه نفرت پراکنی ما در خودمان می‌کشد و آرامشمان را می‌زداید خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی ما بیش از گذشته نیازمند آرامش و اعتدال است و بادهای تند خشونت ارعاب و تهدید درخت انقلاب شکوهمند اسلامی را تکان می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب و کنار گذاشتن کینه‌ها و کدورت‌ها خاطرنشان کرد: ضروری است خیراندیشان اصلاح‌طلب و اصولگرا در جهت ایجاد بستر گفتگو و مفاهمه و تکیه بر اشتراکات و رفع سوءتفاهم‌ها وحدت مشفقانه و نقد منصفانه را در دستور کار قرار دهند که جامعه در تکاپوی حل مشکل معیشتی دست و پنجه نرم می‌کند و هر پیام وحدت‌بخش و امیدآفرین می‌تواند فردای بهتر را برای ایران اسلامی رقم زند.

 

کد N1576126

وبگردی