آفتاب

تفرقه افکنی در بین مسلمانان؛ بازی در میدان دشمنان

تفرقه افکنی در بین مسلمانان؛ بازی در میدان دشمنان

ارومیه- ایرنا- اتحاد مسلمانان حول محور قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) از مهمترین تکالیف امت اسلامی در دنیای کنونی است و در این میان تفرقه افکنی در بین مسلمانان را خواسته یا ناخواسته می توان بازی گردانی در میدان دشمنان به شمار آورد.

اگرچه دشمنان اسلام حربه های زیادی را برای ایجاد اختلاف و در هم شکستن انسجام در صفوف فشرده مسلمانان در جای جای جهان به کار گرفته اند اما هر بار ناامیدتر از گذشته تا اتاق فکر کفار عقب نشینی کرده اند.
بسیاری از بزرگان در دنیای اسلام بر این عقیده هستند که مسلمانان برای حفظ سنگر خود در مقابل دشمنان باید اتحاد و انسجام بین خودشان را روز به روز افزایش دهند تا بتوانند در مقابل جبهه کفر و ایادی وهابی، داعشی، طالبانی و دیگر گروه های افراطی آن پیروز شوند.
یکی از مهمترین اقدام ها در حفظ اتحاد بین مسلمانان، تدبیر امام راحل در نامگذاری هفته وحدت است؛ هفته ای که ولادت پیامبر اکرم (ص) را هم به روایت اهل تسنن /12 ربیع الاول/ و هم به روایت اهل تشیع /17 ربیع الاول/ در خود جای داده است.
مجال گفت و گو با امامان جمعه اهل تسنن و اهل تشیع در آذربایجان غربی همزمان با هفته وحدت فرصتی است تا بر اساس منویات مقام معظم رهبری مساله استراتژیک وحدت در زاویه دید عالمان این استان تبیین شود.

** وحدت بهترین سلاح برای حراست از امت اسلامی است
ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر معتقد است که: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و مسلمانان در صدر اسلام مقوله وحدت است و به واسطه اتحاد در بین آحاد مردم بود که انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید و تداوم یافت.
وی با بیان اینکه ایجاد فاصله در میان مسلمانان از اهداف اصلی استکبار جهانی است، اضافه کرد: دشمنان اسلام با توطئه های مختلف تلاش می کنند تا اتحاد مسلمانان را برهم زنند و با نابود کردن جامعه اسلامی، داشته های مسلمانان را به غارت ببرند.
وی جنایت های گروه های تکفیری در منطقه را تلاش جهان غرب و ایادی آنان برای نابودی اتحاد جهان اسلام عنوان کرد و افزود: دشمنان تلاش می کنند تا از شیعه و سنی چهره ای خشن و منفی نشان دهند و جنایت های خود را به نام آنان ثبت کنند.
وی افزود: قرآن، اهل بیت (ع) و دین اسلام مولفه های بزرگ وحدت در جوامع اسلامی هستند که باید همواره به آنها تمسک کرد.
ماموستا محمودی بیان کرد: هفته وحدت فرصتی مناسب برای جامعه اسلامی است تا در کنار یکدیگر قرار بگیرند و جبهه خود را مستحکم تر کنند.

** احترام به مقدسات مذاهب، موجب وحدت بیشتر می شود
ماموستا ابراهیم سرخابی، امام جمعه اهل سنت نقده نیز گفت: شیعه و سنی باید با احترام به مقدسات یکدیگر هرگونه فرصت و بهانه را از دست دشمنان بگیرند و اجازه ندهند دشمنان به راحتی بر امت اسلامی ضربه بزنند.
وی ادامه داد: قتل عام مردم بی گناه و جنایت های وحشیانه گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی و منطقه نماد بارز فراموشی وحدت در بین امت اسلامی است زیرا اگر امت اسلامی ضمن حفظ اتحاد یکپارچه حرکت می کردند، جهان اسلام امروز شاهد جنایت های بی رحمانه گروهک تکفیری داعش و اربابانش نبود.
ماموستا سرخابی اظهار کرد: جهان غرب و در راس آن رژیم صهیونیستی در اتاق های فکر خود با صرف هزینه های گزاف نقشه های مختلفی برای ایجاد شکاف میان مسلمانان کشیده است که یکی از آنها وارونه نشان دادن چهره اهل تسنن است.
وی ادامه داد: بدبین ساختن شیعه و سنی علیه یکدیگر از ترفندهای دشمنان برای متزلزل کردن پایه های جامعه اسلامی است.

** مسلمانان برای وحدت بیشتر باید روی مشترکات تکیه کنند
امام جمعه شوط نیز گفت: پرهیز از مسائلی که منجر به نزاع می شوند، می تواند بستر مناسبی برای تقویت وحدت و همدلی به وجود آورد.
حجت الاسلام محمد هاشمی ادامه داد: مشترکات شیعه و سنی بسیار بیشتر از نقاط اختلاف آنان است و بدون تردید تقویت مشترکات نتیجه مطلوبی به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: پرداختن به مسائل حاشیه ای خواسته دشمنان دین اسلام است و جامعه اسلامی باید از چنین مسائلی اجتناب کند.
وی با بیان اینکه وحدت عامل رشد و توسعه کشور است، افزود: محور قرار دادن وحدت و اتحاد مسلمانان در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگری به رشد و توسعه کشور منجر می شود.
وی اضافه کرد: جدا ساختن مسلمانان و از هم گسیختگی جامعه اسلامی هدف اصلی استکبار جهانی است و لازم است شیعه و سنی ضمن حفظ اتحاد، اجازه ندهند دشمن در بین صفوف به هم فشرده آنان نفوذ کند.
وی گفت: علاوه بر مردم، مسئولان نیز باید هر چه بیشتر در راستای وحدت افزون تر در جامعه اسلامی بکوشند و فراموش نکنند که غفلت از وحدت میدان دادن به دشمنان اسلام است.

** هفته وحدت تجلی پیوند ناگسستنی شیعه و سنی است
ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده، امام جمعه بوکان نیز معتقد است: امام راحل با نامگذاری هفته وحدت بستری مناسب برای اتحاد شیعه و سنی پدید آورده است و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.
وی ادامه داد: هفته وحدت نماد برادری و یکدلی است و ملت مسلمان ایران در این هفته پیوند عمیق خود را بیش از پیش به نمایش می گذارند.
وی اضافه کرد: برنامه دشمن نفوذ در پیکره جامعه اسلامی است و آنان سعی می کنند تا با رخنه کردن در بین مسلمانان به نقاط ضعف آنان پی برده و زمینه نفوذ خود را فراهم کنند.
ماموستا خلیفه زاده گفت: کمرنگ شدن وحدت و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی زمینه ضربه زدن دشمنان بر پیکره اسلام را فراهم می کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه طی پیامی به مناسبت آغاز هفته وحدت، همه مردم استان اعم از ترک، کرد، شیعه و سنی را به خودداری از شعارهای افراطی و توهین به عقاید همدیگر فراخواند.
به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز همزمان با آغاز هفته وحدت شیعه و سنی را به خودداری از شعارهای افراطی و توهین به عقاید همدیگر فراخواند و گفت: نباید حیله‌های دشمنان کارگر افتد و دست‌های پلید شیطان بزرگ که از آستین عده‌ای بیرون زده است، صف های متحد ملت ایران و به خصوص ملت مسلمان را به هم بزند و تفرقه ایجاد کند.
8135/3072 ** گزارش از : شهین غریب بیدادرس ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
کد N1576035

وبگردی