آفتاب
شادکاری

چگونه می‌توان در مورد کار مثبت اندیش و شادمان بود؟

چگونه می‌توان در مورد کار مثبت اندیش و شادمان بود؟

اگر زمانی را برای به یادآوردن سه چیز خوب در پایان هر روز کاری اختصاص دهید، می‌آموزید که چگونه می‌توان در مورد کار مثبت ...

نویسنده: کارل استایب

مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی

[email protected]

قسمت پانزدهم

اگر زمانی را برای به یادآوردن سه چیز خوب در پایان هر روز کاری اختصاص دهید، می‌آموزید که چگونه می‌توان در مورد کار مثبت اندیش و شادمان بود، اما متاسفانه بسیاری از ما در واقع برعکس این کار را انجام می‌دهیم و در پایان روز فقط به چیزهای ناراحت کننده‌ای که در آن روز روی داده فکر می‌کنیم، درحالی‌که می‌توانیم به جای آن با نگاهی مثبت به اشتباهات خود، کاری کنیم تا از تکرار آنها جلوگیری شود. ما با این کار می‌توانیم خود را بیدار و هوشیار کرده و در آینده ارتقا یابیم و از سویی دیگر با به یاد آوردن موفقیت‌ها و دستاوردهای آن روز، انرژی فوق‌العاده‌ای برای روز کاری بعد به دست آوریم.هنگامی که برای نخستین بار عادت «سه چیز خوب» را تمرین کردم، تفاوت واقعی را احساس كردم. در آن دوران در کارم با مشکلات زیادی دست به گریبان بودم، اما پس از فکر کردن به مسائل لذت بخش و شادی آور کوچک در پایان هر روز بسیاری از موارد مثبت و روحیه‌دهنده رخ داده در آن روز را می‌دیدم و از آنها لذت می‌بردم. این کار در بلندمدت باعث تغییر ذائقه و رفتار من نیز شد و زندگی را با دید مثبت‌تر و زیباتری می‌دیدم.

بعضی روزها پیش می‌آمد که به خاطر وقوع مشکلات بسیار، پیدا کردن سه چیز شادی‌آور، خیلی دشوار می‌شد، اما من به هرحال این کار را می‌کردم. شما می‌توانید عادت به یادآوری سه چیز خوب را در پایان تمام روزهای کاری تان اجرایی کنید. در هر جا که کار می‌کنید (حتی اگر در خانه کار می‌کنید) سعی داشته باشید چند دقیقه‌ای را با خود خلوت کرده و به آماده سازی فهرست سه گانه خود بپردازید و رویدادهای خوب آن روز را یادداشت کنید. فکر کردن به موارد مثبت و سازنده در مورد کار، هر چند هم کم و انگشت شمار باشند، می‌تواند تاثیر شگرفی بر افزایش شادی شما در کارتان بگذارند و شما را عاشق کاری که می‌کنید سازد.برای شروع، همین حالا سه چیز خوب که امروز برای شما اتفاق افتاده، را نام ببرید. این فهرست کوتاه چه احساسی در شما پدید می‌آورد؟ چگونه می‌توانید این کار را به یک عادت روزانه تبدیل کنید؟ (زمان مشخصی از روز را برای انجام این کار اختصاص دهید. در ابتدای امر یادداشتی جهت یادآوری این مساله روی دیوار نصب کنید تا به مرور زمان به یکی از عادت‌های شما تبدیل شود و شما را روز به روز شادتر و علاقه مندتر به کارتان کند).

منبع: کتاب Work Happy Now

کد N1575866

وبگردی