آفتاب

بدهی‌ ایران با نمایشگاه‌های خارجی گردشگری تسویه شد

بدهی‌ ایران با نمایشگاه‌های خارجی گردشگری تسویه شد

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری، از تسویه بدهی‌های ایران با نمایشگاه‌های خارجی گردشگری خبر ...

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری، از تسویه بدهی‌های ایران با نمایشگاه‌های خارجی گردشگری خبر داد.

به گزارش «ایسنا»، علی باقر نعمتی‌زرگران گفت: «این بدهی سنگین که رقم‌های متغیری بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان را شامل می‌شد، از دولت قبل باقی مانده بود که در دوره‌ای مانع و حتی عامل توقف حضور ایران، به‌ویژه بخش خصوصی در برخی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری شد و از طرف دیگر مشکلاتی را برای حوزه تبلیغات و بازاریابی ایران به وجود آورد.» به گفته او این بدهی‌ها به نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری مهمی چونITB آلمان، BIT ایتالیا و... مربوط بود و با این تسویه، دیگر بدهی عمده‌ای به نمایشگاه‌های خارجی وجود ندارد؛ البته ممکن است اختلاف حساب‌هایی باقی مانده باشد که رقم تعیین‌کننده‌ای نیست و مانع حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی گردشگری نخواهد شد.» نعمتی سپس درباره برنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور رسمی در نمایشگاه بین‌المللیWTM لندن و حمایت از شرکت‌کنندگان ایرانی آن، با توجه به گشایش سفارتخانه‌ها و آغاز تعاملات سیاسی دو کشور اظهار کرد: «بنا داریم با قدرت در نمایشگاه سال آینده انگلستان شرکت کنیم، چرا که WTM نمایشگاهی تخصصی و سطح بالا در گردشگری است و همه‌ دست‌اندرکاران گردشگری جهان در آن حضور مقتدرانه‌ای دارند و بازار جهانی این صنعت محسوب می‌شود. »

کد N1575833

وبگردی