آفتاب

نماینده مجلس: توصیه های رهبری بزرگترین معیار برای انسجام جامعه اسلامی است

نماینده مجلس: توصیه های رهبری بزرگترین معیار برای انسجام جامعه اسلامی است

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفته وحدت نماد دوستی و برادری میان امت اسلامی است، گفت: توصیه های مقام معظم رهبری در زمان حاضر بزرگترین معیار برای انسجام جامعه اسلامی است.

روح الله حضرت پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسلمانان در جای جای ایران اسلامی از محورهای حق و وحدت که همانا کلام خدا و سنت نبوی است، جدا نشوند و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
وی با تأکید بر اینکه مسائل اختلافی و تفرقه انگیز میان صفوف مسلمانان منطقی نیست، گفت: اتحاد مسلمانان به ویژه در جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان یک قدرت تأثیرگذار در صحنه بین المللی مطرح شود.
وی ادامه داد: پرداختن به اختلاف ها و مسائل تفرقه انگیز نتیجه ای جز به هدر رفتن سرمایه ها و استفاده دشمن از این اختلاف ها نخواهد داشت.
حضرت پور حفظ وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین جوامع اسلامی را امری ضروری دانست و گفت: امروز گروه های تکفیری برای ضربه زدن به دین مقدس اسلام از سوی استکبار جهانی حمایت می شوند و در صدد معرفی چهره ای خشن از دین مبین اسلام در جوامع بین المللی هستند و این در حالی است که اسلام دین مهربانی و رحمانیت است.
وی ضمن تاکید برهر چه با شکوه تر برگزار کردن برنامه های هفته وحدت اظهار کرد: امروز جهان اسلام در راستای مقابله با توطئه دشمنان نیازمند وحدت و حفظ انسجام است.
به گزارش ایرنا با تدبیر امام راحل از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به عنوان هفته وحدت در کشورمان نامگذاری شده است.
امروز (دوشنبه) 22 آذرماه مصادف با 12 ربیع الاول و سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به روایت اهل تسنن است.
3214/3072 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
کد N1575612

وبگردی