آفتاب

وضعیت بازار و قیمت آجیل در آستانه شب یلدا

وضعیت بازار و قیمت آجیل در آستانه شب یلدا

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار گفت: بازار فروش آجیل در آستانه شب یلدا با توجه به گذشت 9 ماه از عید نوروز و انتظار مغازه‌ دارها، رونق فراوانی می‌گیرد و رقابت در بازار مانع افزایش قیمت انواع آجیل خواهد شد.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار در خصوص وضعیت بازار آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با نزدیک شدن به شب یلدا و نوروز بازار آجیل و خشکبار رونق فراوانی پیدا می‌کند و در این دو مناسبت، فروش انواع خشکبار به اوج خود می‌رسد.

وی درخصوص قیمت‌ انواع آجیل و خشکبار گفت: نرخ مصوبی برای انواع آجیل در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها براساس میزان عرضه و تقاضا، نرخ ارز و مقدار تولید سالانه تعیین می‌شود و درحال حاضر با نزدیکی به شب یلدا تغییر خاصی در بازار آجیل دیده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار افزود: با گذشت عید نوروز واحدهای صنفی حدود 9 ماه برای کاسبی در شب یلدا انتظار می‌کشند و برای رونق کسب و کار خود و رقابت در بازار آجیل و خشکبار باید با قیمت منصفانه محصولات را به‌فروش برسانند تا درآمد خوبی کسب کنند.

احمدی در خصوص قیمت بادام هندی و وضعیت آن در بازار خاطرنشان کرد: درحال حاضر ثبت سفارش برای بادام هندی وجود ندارد و باتوجه به اینکه تولید این محصول در داخل کشور امکان‌پذیر نیست، واردات آن به صورت رسمی انجام نمی‌شود.

وی افزود: باتوجه به ذائقه و قرارگرفتن بادام هندی در سبد آجیل مردم، در صورتی که واردات آن به طور رسمی انجام شود، چون کشورهای واردکننده نیاز به خشکبار ایرانی از جمله پسته دارند، مبادله کالا به کالاصورت می‌گیرد که برای کشور سود بالایی خواهد داشت و با برنامه ریزی ارزی از کشور خارج نمی‌شود.

میزان
کد N1575240

وبگردی