آفتاب
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

محدود سازی سلیقه مسئولان در مجوز واردات کالاهای سلامت

محدود سازی سلیقه مسئولان در مجوز واردات کالاهای سلامت

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: اعمال سلیقه برای صدور مجوز واردات کالاهای سلامت با راه اندازیاه سامانه الکترونیکی محدود شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول دیناروند روز دوشنبه در همایش سلامت اداری و مقابله با فساد کالای سلامت در آزمایشگاه مرجع غذا و دارو، افزود: سازمان غذا و دارو تلاش می کند تا سلیقه ها را به حداقل برساند تا جایی که هیچ فردی حتی یک مدیرکل یا وزیر نتواند در زمینه صدور مجوز واردات کالاهای سلامت اعمال سلیقه کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده  در حوزه کالاهای سلامت محور، گفت: برای این کار سامانه ای طراحی کردیم که بخش های مختلفی دارد. این سامانه به گونه ای است که سیاست ها توسط کارشناسان و مسئولان در آن طراحی و بارگذاری می شود.

دیناروند با بیان اینکه بخش هایی از این اقدامات صورت گرفته است، افزود: قبلا یک هفته طول می کشید که یک واردکننده کالای سلامت، مجوز دریافت کند و در این بین ممکن بود جعلی هم صورت گیرد چنانکه گاهی مجوزهای سازمان غذا و دارو را کپی و جعل می کردند اما اکنون سامانه گمرک با سازمان غذا و دارو مرتبط است وبعد از استعلام، بلافاصله مجوز واردات کالاهای سلامت صادر می شود.

وی ادامه داد: همچنین سامانه سازمان غذا و دارو به سامانه وزارت صنعت و معدن نیز متصل شده و الکترونیکی کردن امور رو به گسترش است.

دیناروند افزود: بحث مبارزه با فساد کالای سلامت یک بحث بزرگ داشتی نیست بلکه دائمی است و اقدامات ما در این زمینه عمدتا باید پیشگیرانه باشد نه آنکه محیطی داشته باشیم که فساد در آن رشد کند.

کد N1575035

وبگردی