آفتاب
وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی :

منطقه سیستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم سلامت را دارد

منطقه سیستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم سلامت را دارد

زاهدان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: منطقه سیستان ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های توریسم سلامت را دارد و کمکی برای کشور افغانستان در بحث درمان است.

به گزارش ایرنا دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در سفر به منطقه سیستان در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در مسجد مرحوم شریفی شهرستان زابل اظهار داشت: توریسم سلامت سبب تولید اشتغال، امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می شود.
وی افزود: در حوزه سلامت اقدامات خوبی در منطقه سیستان انجام شده به طوری که تشکیل دانشگاه علوم پزشکی زابل از جمله این اقدامات است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 600 طرح عمرانی در سراسر سیستان و بلوچستان در حال اجراست و هیچ شهر، بخش و دهستانی در کشور به اندازه این استان طرح ندارد.
وی با اشاره به سخنان امام جمعه زهک تاکید کرد: موضوع استخدام در بیمارستان های زهک و هیرمند به بازرسان مربوطه اعلام و به طور قطع رسیدگی می شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: بهترین اقدام جذب نیروهای بومی در بیمارستان های این منطقه است اما متاسفانه در برخی از رشته های به دلیل نبود نیروی بومی با اعلام فراخوان افرادی از دیگر استان ها شرکت می کنند که راه حل توسعه روستاها و آموزش به نیروهای محلی است.
وی با تبریک هفته وحدت بر رعایت اخلاق در جامعه اسلامی تاکید و اظهار کرد: مصیبت های وارده در جهان ناشی از جهل و رعایت نکردن اخلاق و نقش نداشتن صحیح عالمان دینی است.
وی گفت: تفاوت ایران اسلامی با دیگر کشورها داشتن ولایت فقیه است.
امام جمعه زابل نیز در این نشست بیان کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فردی بسیجی و جهادگر است چرا که برای خدمت آمده و از مشکلات مردم سیستان و بلوچستان به خوبی آگاه است.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا، نگاه ویژه به موضوع توریسم درمانی را از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار شد و افزود: صنعت توریسم درمانی تاکیدی بر دوستی 2 کشور ایران و افغانستان است و سبب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای مردم منطقه و مرهمی بر تالاب زخم دیده هامون می شود.
امام جمعه زهک نیز در این نشست جذب نیروهای بومی در بیمارستان های زهک و هیرمند را خواستار شد و اظهارداشت: افراد جذب شده در بیمارستان های این 2 شهرستان از افرادی بومی منطقه نیستند.
حجت الاسلام حسن خدری ادامه داد: افراد ناظر باید جدای از مجموعه علوم پزشکی باشند و جذب باید براساس عدالت انجام شود.
به گزارش ایرنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه پس از استقبال مردم منطقه سیستان مرکز سوانح سوختگی، مرکز شیمی درمانی و درمانگاه دندانپزشکی را افتتاح کرد و کلنگ ساخت خوابگاه 400 نفره دانشجویی را بر زمین زد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در حاشیه سفر وزیر بهداشت به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سفر یک روزه وزیر بهداشت به منطقه سیستان به منظور افتتاح مرکز سوانح سوختگی که عملیات ساخت آن از سال 1390 در سه طبقه از محل اعتبارات سفر رهبری و استانی با زیربنای چهار هزار و 500 متر مربع و اعتبار 85 میلیارد ریال آغاز شده، صورت گرفته است.
محمود فرخزاد افزود: درمانگاه دندانپزشکی نیز با 700 میلیون تومان اعتبار و مساحت 106 متر مربع از دیگر طرح هایی است که با حضور وزیر بهداشت راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: مرکز شیمی درمانی نیز با 850 میلیون ریال اعتبار که تجهیز و آماده سازی آن از شهریورماه 95 آغاز شده از دیگر طرح های راه اندازی شده با حضور وزیر بهداشت است.
فرخزاد گفت: همچنین عملیات ساخت خوابگاه 400 نفره دانشجویی با زیربنای هشت هزار و 500 متر مربع در سه طبقه با برآورد هزینه 130 میلیارد ریال با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی آغاز شد.
به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر چهار روزه خود به سیستان و بلوچستان از روز جمعه تاکنون از ظرفیت های بهداشتی و درمانی شهرهای مختلف استان دیدن کرده است.
منطقه سیستان متشکل از پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
شبک **7317**3042 **1917* خبرنگار: حامد غلامی **تنظیم کننده: محدثه حیدری گرجی **انتشار دهنده:سید محمد باقر نوربخش
کد N1574544

وبگردی