آفتاب

ویکی‌لیکس صحنه‌گردان اصلی نشست‌های شورای همکاری خلیج‌فارس را اعلام کرد

ویکی‌لیکس صحنه‌گردان اصلی نشست‌های شورای همکاری خلیج‌فارس را اعلام کرد

ایرنا نوشت: شبکه ویکی لیکس با انتشار سندی فاش کرد که طراحی موضوع ها دراجلاس سالانه سران شورای همکاری خلیج فارس به طور مستقیم و به دستور دولت انگلیس صورت می گیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی نبا، این سند نشان می دهد که نشست های شورای همکاری خلیج فارس با هماهنگی کامل با انگلیس برگزار می شوند.

بر اساس اسناد دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، موضوع های مطرح شده در اجلاس سران این شورا هر سال با مشورت سفیر انگلیس در عربستان مشخص می شود.

یکی دیگر از اسناد ویکی لیکس فاش کرد که دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس سفیر انگلیس در ریاض را در جریان نتایج نشست برگزار شده با هیات یمنی قرار داد تا به منظور تشکیل کنفرانس دوستان یمن رهنمودهای لازم را از انگلیس دریافت کند.

بر اساس این گزارش،«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس همچنین در سمینار گفت وگو در منامه یادآورشد که خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به معنای این است که لندن می تواند با همپیمانان عرب خود در خلیج فارس توافقنامه تجارت آزاد منعقد کند.

جانسون بر پایبندی کشورش به روابط تاریخی خود با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید و افزود: دعوت به عمل آمده از «ترزا می» جهت حضور یافتن در اجلاس سران شورای همکاری در منامه نشانگر قوت روابط یاد شده است.

در عین حال جانسون هفته گذشته نیز گفت:نبود رهبران واقعی در عربستان سبب منحرف شدن مردم از دین و شکل گیری جنگ های نیابتی توسط این کشور شده است.

49311

کد N1574360

وبگردی