آفتاب

چهره سرشناس آمریکا رهبری اعتراضات را در مراسم تحلیف ترامپ برعهده دارد

چهره سرشناس آمریکا رهبری اعتراضات را در مراسم تحلیف ترامپ برعهده دارد

ایرنا نوشت: مایکل مور مستندساز سرشناس آمریکایی در مصاحبه با نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر خبر از رهبری اختلال در مراسم آتی تحلیف دونالد ترامپ داد.

مایکل مور در مصاحبه ای که 9 دسامبر (18 آذر) در هالیوود ریپورتر منتشر شد، گفت: 'اگر ترامپ روز 20 ژانویه (1 بهمن) برای ادای سوگند حاضر شود من هم آنجا خواهم بود و رهبری اعتراض های مسالمت آمیز و ملی را برای اختلال در مراسم تحلیف مردی که منتخب کسی جز مجمع گزینشگران نیست را بر عهده خواهم داشت.'

وی با 'فاجعه قریب الوقوع' خواندن مراسم تحلیف ترامپ از هوادارانش خواست تا در اعتراضات آتی او را همراهی کنند.
مور در تابستان گذشته به درستی پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی کرد و اکنون حضور ترامپ در مراسم تحلیف را تصوری ابلهانه می داند.

وی افزود: 'درسی که از این انتخابات فرا گرفتیم این است که وقوع آنچه را که بنا بر انجامش است قطعی ندانیم. به نظر شما ابلهانه بود اگر سال گذشته به شما می گفتم که یک سوسیالیست (برنی سندرز) پیروز حدود نیمی از ایالات رای گیری های درون حزبی دمکرات ها می شود. اگر به شما می گفتم که فردی که به تعرض های جنسی خود افتخار می کند و به خانواده سربازان آمریکایی قربانی جنگ حمله می کند در مسیر پیروزی قرار دارد، مصاحبه را تمام می کردید.'

مایکل مور روز چهارشنبه پیش (17 آذر) با انتشار هشتگ (#DISRUPTJ20) در توئیتی از معترضان خواسته بود تا مراسم تحلیف ترامپ را بر هم بزنند. وی به تازگی با حضور در برج ترامپ خواستار ملاقات با رئیس جمهوری منتخب آمریکا شده بود که با پاسخ منفی مواجه شد.

مور که مستندی به نام 'مایکل مور در ترامپ لند' پیرامون انتخابات 2016 آمریکا ساخته است پیش بینی کرده که ترامپ در نخستین دوره ریاست جمهوری خود قانون شکنی کرده و استیضاح می شود.

49311

کد N1574359

وبگردی