آفتاب

واکنش دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به رسانه‌ای شدن برخی اختلاف‌های سران قوا

واکنش دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به رسانه‌ای شدن برخی اختلاف‌های سران قوا

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سفر وزیر امور خارجه به آسیای شرقی را استفاده از فرصت های بین المللی توصیف کرد و گفت: ما باید روابط چندجانبه بین المللی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر وزیر خارجه به آسیای شرقی سخن عنوان کرد: هند و چین دو موازنه‌گر مهم در روابط بین‌الملل ما هستند و ما باید از همه این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم. تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده که نمی‌توانیم به هیچ قدرتی به تنهایی تکیه کنیم و باید روابط چند‌جانبه بین‌المللی داشته باشیم. چین و هند می‌توانند توازن روابط بین‌المللی به ما کمک کنند

او در مورد افزایش ۵ دلاری قیمت نفت گفت: این مساله بستگی به چگونگی استفاده ما از این درآمدهای ارزی دارد. در دولت گذشته ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از هزاران میلیارد دلار وارد کشور شده است. مهم این است که از این دلارها چگونه استفاده کنیم.

رضایی در ادامه در خصوص اختلاف‌های میان سران قوا و رسانه‌ای شدن آن گفت: موضوع اقتصاد مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند ما را به وحدت برساند. همه ما باید روی کلمه مشترکی به نام معیشت، رفع مشکلات اقتصادی مردم، توسعه اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال و کاهش فقر متمرکز شویم. همین موضوع می‌تواند عامل وحدت بین همه جناح ها شود.

کد N1574172

وبگردی