آفتاب

تصویب سند موسیقی اتفاق موثری است

تصویب سند موسیقی اتفاق موثری است

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت موسیقی و برنامه‌های این دفتر گزارش داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی) در جلسه این کمیسیون با اشاره به تهیه و تدوین اسناد هنری، گفت: پیش‌نویس سند موسیقی در حال تدوین است که پس از بررسی نهایی در کمیسیون هنر و معماری به کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از آن به شورای عالی برای تصویب ارسال می‌شود.

او ادامه داد: سند موسیقی مبتنی بر اصول نقشه مهندسی کشور و قابل توسعه است و در حوزه موسیقی با توجه به مسایل آن و تفاوت دیدگاه‌ها ضرورت دارد سندی تدوین شود و مبنای کار قرار گیرد و سایر مسایل و جزییات موسیقی از سوی مدیران و نهادهای مربوط برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: بررسی سند معماری در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه خواهد یافت و امیدواریم با تصویب آن، بخش عمده ناهماهنگی‌ها در زمینه معماری برطرف شود. سند سینما نیز با نظر هنرمندان سینما، مدیران سینمایی و کمیسیون هنر و معماری در کمیسیون مشورتی شورا در حال بررسی است که پس از آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی و تصویب ارائه خواهد شد.

فرزاد طالبی - مدیرکل دفتر موسیقی - نیز در این جلسه گفت: تصویب سند موسیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق موثری خواهد بود.

او با اشاره به حمایت دولت از موسیقی، گفت: در دفتر موسیقی چند بخش حمایت را تعریف کرده‌ایم؛ حمایت از موسیقی نواحی، حمایت از تولید و حمایت از موسیقی‌هایی که ضروری است و بیشتر جنبه هویتی دارند. در زمینه موسیقی نواحی امسال جشنواره نواحی برگزار شد و بیش از ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در جشنواره جوانان بودند. برای حمایت از تولید جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به سمتی رفت که به تولید و بررسی یک سال موسیقی ایران بپردازد. لازم است که یک ارتباط معنادار بین اجرا و تولید موسیقی شکل بگیرد و به همین دلیل، ضرورت دارد که به سمت تولید موسیقی حرکت کنیم.

بهمن نامور مطلق - عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی - نیز گفت: ضرورت دارد که به موسیقی معنوی و موسیقی و ادبیات توجه شود، چون موسیقی معنوی و موسیقی و ادبیات کشور ما می‌تواند در جهان به یک برند تبدیل شود.

او درباره ضرورت مدیریت و برنامه‌ریزی واحد در هنرهای سنتی، اظهار کرد: هنرهایی مانند نگارگری و سفال از نظر مدیریتی در حوزه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعرف شده، اما برنامه‌هایی مانند دوسالانه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و لازم است درباره مدیریت و مسئولیت هنرهای سنتی تصمیم‌گیری شود.

در این نشست مقرر شد کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه مشترکی را با مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وحدت رویه در حوزه هنرهای سنتی برگزار کند.

در این جلسه، اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر خود را درباره مسایل و برنامه‌های حوزه هنر بیان کردند.

کد N1574165

وبگردی