آفتاب

درخشش "فرشته افغانستان" در مراکش +تصاویر

درخشش "فرشته افغانستان" در مراکش +تصاویر

فرشته حسینی، بازیگر سینمای افغانستان به تازگی در جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش موفق به کسب بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم "رفتن" شده است.

فیلم رفتن (Parting) داستان دو جوان افغانی به نام‌های فرشته و نبی است که عاشق یکدیگر شده‌اند، اما فرشته مجبور است به تبعیت از والدین افغانستان را ترک و پناهنده ایران شود. نبی نیز تصمیم می‌گیرد به شکل غیرقانونی از مرز عبور کند تا بتواند فرشته را پیدا کند و سپس با عبور از مرز ترکیه به اروپا بروند و زندگی بهتری را در آنجا تجربه کنند. «نوید محمودی» نویسنده و کارگردان فیلم رفتن است. در این فیلم، علاوه بر فرشته حسینی، رضا احمدی و بهرنگ علوی نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

رضا احمدی - فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا سهیلی، محفوظ محمودی، افشین اخلاقی، بشیر احمد نیکزاد، امیرحسین بابائیان، محمد امین صاحب‌زاده، کاظم علیزاده، نورآقا احمدی، رقیه رضاپور، مریم حسینی، زهرا حسینی، مریم عظیمی، رقیه داوری، یاسر حمزه، و شمس لنگرودی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «رفتن» محصول مشترک ایران و افغانستان است و در سال ٩٤-٩٥ تولید شده است. پخش بین‌المللی این فیلم را شرکت فرانسوی «دریم لب» به مدیریت نسرین میرشب برعهده دارد.

جشنواره فیلم مراکش امسال برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت عباس کیارستمی و با حضور احمد کیارستمی برگزار کرد.

پس از دریافت این جایزه توسط فرشته حسینی احسان کرمی مجری تلویزیون کسب جایزه بازیگری در جشنواره جهانی مراکش را به فرشته حسینی تبریک گفت.  

کرمی که سابقه همکاری با فرشته حسینی را در نمایش «سینماهای من» به کارگردانی محمد رحمانیان در کارنامه دارد برای تبریک گفتن به این بازیگر متنی را در اینستاگرام منتشر کرد.

او در این باره نوشت: «فرشته حسينی عزيز، همبازي با استعداد و پرتوانم در نمايش سينماهای من...كسب جايزه بازيگری جشنواره جهانی مراكش مباركت باشه. تو نه فقط افتخار سينمای افغانستان كه افتخاری برای سينمای ايران هم هستی... به برادران محمودی هم تبريك ميگم و براي هر سه آرزوی شادی و درخشش و سلامتی می‌كنم.»


فرادید
در همین زمینه بخوانید: پیام مجری سرشناس برای بازیگر زن افغان



کد N1574073

وبگردی