آفتاب

به وزرا تاکید کرده‌ام که معیار انتصاب‌ها شایسته‌گزینی از همه اقوام و مذاهب باشد

به وزرا تاکید کرده‌ام که معیار انتصاب‌ها شایسته‌گزینی از همه اقوام و مذاهب باشد

رییس جمهور در دیدار جمعی از علما و نمایندگان اهل سنت سراسر کشور، سیره پیامبر اسلام (ص) را الگوی واحد مسلمانان دانست و با تاکید براینکه تنوع اقوام و مذاهب نه تهدید امنیت؛ بلکه فرصتی بزرگ برای وحدت و توسعه ملی است، اظهارداشت: مبنای جمهوری اسلامی از ابتدا، پذیرش تنوع مذهبی، قومی و فرهنگی بوده است.

به گزارش ایلنا، رییس‌جمهور در دیدار جمعی از علما و نمایندگان اهل سنت سراسر کشور، سیره پیامبر اسلام (ص) را الگوی واحد مسلمانان دانست و با تاکید بر اینکه تنوع اقوام و مذاهب نه تهدید امنیت؛ بلکه فرصتی بزرگ برای وحدت و توسعه ملی است، اظهارداشت: مبنای جمهوری اسلامی از ابتدا، پذیرش تنوع مذهبی، قومی و فرهنگی بوده است.

روحانی تاکید کرد: سیره پیامبر اسلام (ص) الگوی واحد مسلمانان است. مبنای جمهوری اسلامی از ابتدا، پذیرش تنوع مذهبی، قومی و فرهنگی بوده است. به وزرا تاکید کرده‌ام که معیار انتصاب‌ها شایسته‌گزینی از همه اقوام و مذاهب باشد

او با بیان اینکه توسعه مراکز صنعتی بزرگ در مناطق مرزی، مزیت ملی دارد، گفت:توسعه بندر چابهار یک فرصت ملی و قاره ای برای سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی است.توسعه ریلی و تکمیل گاز رسانی استان سیستان و بلوچستان و سایر استانها برنامه محوری دولت است.

رییس‌جمهور یادآور شد: یکی از طرح‌های بسیار بزرگ این دولت تحول بندر چابهار و تبدیل آن به یک بندر بین قاره‌ای بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: پیام‌های اسلام جهان شمول و انسان شمول است؛ چنانچه فرهنگ عاشورا ظلم ستیزی و آزادگی است. اسلامی بودن انقلاب به همه مذاهب و اقوام ایرانی تعلق دارد. 

ادامه دارد...

 

کد N1574029

وبگردی