آفتاب
وزیرآموزش و پرورش:

رشد علم بدون خلاقیت وغلبه فرهنگ نوآوری در حوزه آموزش ناممکن است

رشد علم بدون خلاقیت وغلبه فرهنگ نوآوری در حوزه آموزش ناممکن است

تهران-ایرنا-وزیرآموزش و پرورش گفت: رشد علم بدون رشد خلاقیت وغلبه فرهنگ نوآوری در حوزه آموزش درهمه سطوح از پیش دبستانی تا آموزش عالی امری ناممکن است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی امروز یکشنبه در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی اظهار کرد:توسعه علمی مبنی برتوسعه ملی و شرط بقای آن است؛ توسعه علمی بر کشف استعدادها و ظرفیت های نهفته و ارتقاء سطح و حجم سرمایه علمی کشور در آن نهاده شده است و مهمترین بخش این سرمایه علمی را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.
دانش آشتیانی افزود:دانشمندان و دانشمندان نوجوان و جوان اگر به درستی کشف و شناخته شوند در مسیر درست رشد و شکوفایی قرار می گیرند و می توانند در فرایند رشد خلاقیت و نوآوری و ترویج علم و توسعه پژوهش در سطوح مختلف جامعه موثر باشند.
وی ادامه داد:باید کاری کنیم که اساس سیستم آموزشی، تربیت دانش آموز و دانشجوی متفکر و خلاق باشد؛ پژوهشگری زاییده آموزش نیست بلکه پایه آموزش است و پژوهشگر بودن فقط یک فضیلت در نظام آموزشی به شمار نمی آید بلکه ضرورتی مهم در نظام تعلیم و تربیت است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تولید علم با آموزش های بسته بندی شده و با تکیه بر محفوظات به انجام نمی رسد بلکه شکوفایی علم از ابتدا تا انتها محصول پژوهش مدار شدن آموزش است.
دانش آشتیانی اظهار کرد: زمانی که ازاولویت پرورش بر آموزش و اولویت پژوهش بر آموزش صحبت می کنیم مقصود محدود شدن در صورت گرایی و فرمالیسم نیست بلکه منظور متحول کردن نگرش ها و اصلاح فرایندها و ساختارهای یادگیری است.
ادامه دارد....
علمی**1834**2038**1440
خبرنگار: ناهید شفیعی** انتشار: معصومه گلشن
کد N1573794

وبگردی