آفتاب

تلاش مجلس برای افزایش بودجه هلال‌احمر

تلاش مجلس برای افزایش بودجه هلال‌احمر

ایلنا: رئیس کمیسیون اصل٩٠ مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه و بودجه عمومی‌ سال ٩٦، تمام تلاش خود را جهت ارتقای بودجه عمومی و اعتبارهای ملی و استانی جمعیت هلال‌احمر به کار خواهیم گرفت.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، داود محمدی ظهر روز گذشته درمراسم بزرگداشت روزجهانی داوطلب که توسط جمعیت هلال‌احمر استان قزوین برگزار شد، افزود: این جمعیت با توجه به نوع خدمات ارایه‌شده خود باید آمادگی لازم در هر زمینه‌ای را داشته باشد اما متأسفانه از نظر بودجه و امکانات چندان به آن توجهی نشده است. وی، جنس کار درجمعیت هلال‌احمر را به جهت خدماتی که به جامعه هدف خود ارایه می‌دهد، ارزشمند دانست و ادامه داد: نقطه ثقل حرکت این نهاد بزرگ، داوطلبانی هستند که به‌عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی و با نگاهی انسان‌دوستانه و خیرخواهانه درعرصه‌های مختلف یاری‌گر نیازمندان هستند.

دستگیری از نیازمندان؛شرح وظیفه‌ای مقدس برای داوطلبان

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر با موفقیت در زمینه جلب مشارکت‌های مردم و خیران، دراین مسیر حرکت کرده و دراین راه نه‌تنها درعرصه داخلی، بلکه با اقدام و خدمات فرامنطقه‌ای خود به جایگاهی بین‌المللی دست یافته و پرچم آن در سراسر دنیا برافراشته شده است. محمدی با تأکید بر کارآمدسازی اعضای هلال‌احمر افزود: باید با تجهیز اعضا، داوطلبان و امدادگران این جمعیت به علوم و فنون روز، بتوانیم سرعت عمل در خدمت‌رسانی را افزایش دهیم، چراکه کار این نهاد مردمی به‌گونه‌ای است که ثانیه‌ها نیز در آن سرنوشت‌ساز و ارزشمند هستند. وی در ادامه، دستگیری از نیازمندان جامعه را شرح وظیفه‌ای مقدس برای سازمان داوطلبان هلال‌احمر عنوان و یادآور شد: این خدمت باید با روش آینده‌پژوهی و پیش‌بینی حوادث اجتماعی و تجهیز به امکانات مورد نیاز در زمان حوادث به بهترین شکل ممکن تحقق یابد تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

هلال‌احمر به ‌عنوان ضرورت جامعه‌ امروزی درکشورها مطرح است

استاندار قزوین نیز دراین مراسم با اشاره به این‌که ماندگاری هلال‌احمر درگرو سازمان‌دهی گروه‌های مردمی است، گفت: گروه‌های مردمی می‌بایست دراین حوزه نیز ورود یابد و دولت و دستگاه‌های اجرایی را درکاهش این مسائل اجتماعی یاری کند.

فریدون همتی به تشریح ارزش و اهمیت خدمات این سازمان مردمی پرداخت و اظهار کرد: داوطلبان مردمی به ‌صورت خودجوش و براساس مسئولیت اجتماعی و بشردوستی دراین جمعیت حضور یافته‌اند، با عنایت به این‌که این امر ریشه در فرهنگ و اعتقادات دینی دارد. وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر و کمیته بین المللی صلیب‌سرخ به‌عنوان ضرورت جامعه‌ امروزی درکشورها مطرح است، ولی درمقایسه با نوع نگاه اعضای هلال‌احمر و صلیب‌سرخ تفاوت وجود دارد، در جمهوری اسلامی این نگرش والاتر از سایر مکاتب و براساس جهان‌بینی دینی و اسلامی نوعی تکلیف است.

اهمیت توجه به مدیریت زمان، سرعت عمل و آمادگی و مهارت

استاندار قزوین در ادامه با ضروری برشمردن جلب مشارکت مردم درعضویت دراین جمعیت تصریح کرد: دولت درمواجهه با حوادث طبیعی درحوزه امداد و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به مشارکت و همراهی مردمی به‌ویژه جوانان نیاز دارد. با توجه به این‌که در هر عرصه‌ای این مشارکت نماد بیشتری داشته، همواره با موفقیت همراه بوده است. وی اضافه کرد: ماندگاری هلال‌احمر در گرو سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی گروه‌ها و جمعیت‌های مردمی است و توجه به امر آموزش عمومی دراین خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است. استاندار قزوین بر اهمیت توجه به مدیریت زمان، سرعت عمل و آمادگی و مهارت همراه با تجهیزات لازم درموفقیت عملکرد هلال‌احمر تأکید کرد و افزود: اهمیت این موارد مهم در موفقیت هلال‌احمر به‌عنوان یک ضرورت مطرح است، ولی وجود تجهیزات لازم نیز این موفقیت را تحقق خواهد بخشید.

تأثیر هلال‌احمر در کاهش معضلات اجتماعی

همتی خاطرنشان کرد: علاوه بر توجه به امور مهم و ضروری در رسالت‌های هلال‌احمر توجه به کاهش تهدیدات و خسارت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد. استاندار قزوین در ادامه به تأثیر هلال‌احمر درکاهش معضلات اجتماعی علاوه برحوادث طبیعی تأکید کرد و ادامه داد: ابعاد برخی از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و... به‌ مراتب از خسارات ناشی از حوادث طبیعی بیشتر است و جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک‌نهاد مردمی می‌بایست دراین حوزه نیز ورود یابد و دولت و دستگاه‌های اجرایی را درکاهش این مسائل اجتماعی یاری کند. وی اهمیت و نقش رسانه‌های جمعی را در فرهنگ‌سازی و تشویق مردم درخصوص پیوستن به جمعیت هلال‌احمر بسیار مهم و اساسی برشمرد و افزود: توجه به این امر بایستی تا حدی پیش رود که اعضای این جمعیت علاوه برمقابله با حوادث طبیعی درکشور، توانایی امداد و کمک‌رسانی درصورت بروز حوادث طبیعی درکشورهای دیگر را داشته باشند. دراین همایش توسط استاندار قزوین از خیران هلال‌احمر استان تجلیل شد.

 

کد N1573745

وبگردی