آفتاب
برگزیده جشنواره در گفتگو با مهر:

برگزاری جشنواره اسباب‌بازی لزومابه معنی حمایت از تولید داخلی نیست

برگزاری جشنواره اسباب‌بازی لزومابه معنی حمایت از تولید داخلی نیست

یکی از برگزیدگان جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: در طول سال، نهادهای مختلف، جشنواره های متعددی را برگزار می‌کنند و بعد برگزیدگان به امان خدا رها می‌شوند. پس برگزاری جشنواره، حمایت از تولید نیست.

 هاشم رضایی از برگزیدگان جشنواره ملی اسباب‌بازی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موسسه آموزشی پیشگامان آرین آویژه با طراحی و تولید یک سری مکعب‌ها که ترافیک را در قالب بازی و سرگرمی به کودکان آموزش می‌دهد، یکی از برگزیدگان دومین جشنواره ملی اسباب‌بازی بود. برگزارکنندگان این جشنواره به ما وعده دادند که می‌توانیم یک وام ۵ میلیون تومانی با بهره چهار درصد دریافت کنیم اما واقعیت این است که وامی با این مبلغ، ارزش تحمل دردسرهای بسیار را ندارد. اصلا مگر با این مبلغ می‌توان به تولید اسباب‌بازی‌های فکری پرداخت!؟ راه به جایی نمی‌برد.

به گفته این تولیدکننده اسباب‌بازی‌های فکری، برگزاری جشنواره های مختلف خوب و امیدوار کننده است اما تا زمانی که حمایت جدی از تولید اسباب بازی داخلی وجود نداشته باشد، راه به جایی نمی برد. برای مثال، هر سال، جشنواره‌های متفاوتی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که جشنواره اسباب‌بازی هم یکی از آنهاست. اما واقعیت این‌که قرار نیست اتفاق ویژه‌ای بیفتد. بعد از مدتی همه چیز فراموش می‌شود. نه از برگزیدگان جشنواره‌ها حمایت می‌شود و قرار است سازمان و نهادی آنان را معرفی و پشتیبانی کند. ما دیگر به این رویه عادت کرده‌ایم.

رضایی اسباب‌بازی را وسیله بسیار خوبی برای آموزش به کودکان دانست و افزود: موسسه ما از سال‌ها پیش تاکنون به تولید بازی‌های آموزشی و کمک آموزشی مشغول است. با مشاور آموزش ترافیک به کودکان هستیم و هم با سازمان ترافیک و هم معاونت ترافیک شهرداری تهران ارتباط داریم تا این فرهنگ را به کودکان آموزش دهیم.

به گفته طراح و مجری پروژه‌های آموزشی و تبلیغاتی پیشگامان آرین آویژه، بازی نقش بسیار مهمی در آموزش کودکان دارد و ما اگر دلمان می‌خواهد شهروندان خوب و شهر خوب‌تری داشته باشیم باید اصول زندگی شهری و فرهنگ ترافیک را از بچگی به فرزندان خود آموزش دهیم. بنابراین بازی‌های فکری و آموزشی، ابزار خوبی است تا هم آنها را سرگرم کنیم و لذت بازی کردن را به بچه ها بچشانیم هم مفاهیم مورد نظر را به آنها آموزش دهیم.

کد N1573622

وبگردی