آفتاب

عرضه هدست جدید برای ترکیب اشیای مجازی با جهان واقعی

عرضه هدست جدید برای ترکیب اشیای مجازی با جهان واقعی

به‌تازگی هدست جدیدی به نام Bridge یا پل عرضه شده که با قرار دادن آن در مقابل چشمان می‌توان اشیای مجازی را به واقعیت‌های پیش رو افزود. به ...

به‌تازگی هدست جدیدی به نام Bridge یا پل عرضه شده که با قرار دادن آن در مقابل چشمان می‌توان اشیای مجازی را به واقعیت‌های پیش رو افزود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، هدست یاد شده عملا یک روبات است که می‌تواند بنا بر تصمیم کاربر اشیای دیجیتال متنوعی را به محیط اطراف اضافه کند تا کاربران با آنها تعامل داشته باشند. اشیای یاد شده در مقابل رفتارهای کاربران مشابه با اشیای موجود در جهان واقعی واکنش نشان می‌دهند و ذهن انسان نیز این تعامل را به عنوان یک تعامل حقیقی کاملا می‌پذیرد.

 

این هدست را می‌توان در برابر گوشی‌های آی‌فون ۶، ۶اس و ۷ قرار داد و با استفاده از دوربین گوشی از جهان مجازی اطراف خود لذت برد. کنترل Bridge با استفاده از بلوتوث هم ممکن است و از این جهت این هدست شباهت‌هایی با هدست واقعیت مجازی دی دریم گوگل دارد. Bridge ترکیبی از قابلیت‌های هولولنز مایکروسافت و Samsung Gear VR را در خود دارد و قرار است عرضه تعداد محدودی از آن به قیمت ۴۹۹ دلار از هفته آینده آغاز شود. شرکت سازنده که Occipital نام دارد، عرضه گسترده‌تر این هدست‌ها را از ماه مارس به قیمت ۳۹۹ دلار آغاز خواهد کرد. در هدست‌های قبلی که از قابلیت تعامل با محیط برخوردار بودند، کاربر معمولا مجبور بود در محلی بنشیند و تعامل وی با اشیای اطراف در سکون و بدون تحرک ممکن بود اما هدست جدید به کاربر امکان می‌دهد تا تحرک داشته باشد و با جابه‌جایی در یک محیط با اشیای مختلف مجازی که بر سر راه وی قرار می‌گیرند تعامل کند. درنتیجه این هدست از انعطاف‌پذیری بیشتری برای تعامل با محیط اطراف خود برخوردار است و کاربر را محدود به حضور ساکن در یک موقعیت خاص نمی‌کند.

کد N1573537

وبگردی