آفتاب

شکایت بی‌نتیجه خانواده پنج زنی که درغسالخانه قربانی شدند

شکایت بی‌نتیجه خانواده پنج زنی که درغسالخانه قربانی شدند

با گذشت حدود یک هفته از مسمومیت شدید و گازگرفتگی 5 زن و دختر در غسالخانه شهرستان «کوهبنان» واقع در استان کرمان، خانواده حادثه دیدگان اعلام کردند برای شکایت ازمقصران این ماجرا به دادسرا مراجعه کردند اما به آنها گفته شد به دلیل اینکه جرمی رخ نداده درحال حاضرامکان ورود قضایی به این پرونده وجود ندارد.

این ماجرا ازصبح دوشنبه 15آذر، و زمانی اتفاق افتاد که تعدادی از زنان شهرستان برای شست‌و‌شو و کفن کردن زن سالخورده‌ای به غسالخانه قدیمی شهر رفتند اما به دلیل گرفتگی دودکش آبگرمکن و ورود گاز منواکسید کربن به داخل ساختمان پنج نفر ازآنها دچار مسمومیت و خفگی شدند. اما با اقدام بموقع امدادگران اورژانس، زن غسال وچهارنفر دیگر به اورژانس کوهبنان انتقال و نجات یافتند. 

یکی از زنان که در این حادثه از مرگ رهایی یافته بود، به خبرنگار «ایران» گفت: «ساختمان این غسالخانه فرسوده شده است. همه مسئولان منطقه نیز این را می‌دانند. فکر می‌کنم دو سال قبل برای رفع این مشکل ساختمان نوسازی ساخته شد، اما در اواخر کار و در حالی که تنها لوله کشی آب مانده بود، کار متوقف شد.حال آنکه کوهبنان جزو مناطق محروم است، بیمارستان هم ندارد و ما برای رفع مشکلاتمان راه به جایی نداریم. البته شایعه شده بعد از این حادثه در ساختمان نوساز، کار شروع شده است اما امیدوارم این بار نیز مانند دفعه گذشته نباشد و رسیدگی به طور کامل انجام شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.»

وی ادامه داد: «این اتفاق می‌توانست خیلی عواقب وحشتناک تری داشته باشد. اما موضوع عجیب‌تر، واکنش مسئولان به این حادثه بود. ضمن اینکه روزحادثه چند خبرنگارهم برای تهیه خبر و گزارش ازحادثه به غسالخانه آمدند اما اجازه پوشش خبری داده نشد. حتی ابتدا گازگرفتگی به خاطر ناایمن بودن ساختمان را نیز رد کردند. 

بعد هم که ما برای شکایت به دادسرا رفتیم تنها جوابی که شنیدیم این بود که «هنوز جرمی رخ نداده که دادسرا ورود کند». اما تأکید می‌کنم من و دیگر مصدومان این حادثه دنبال پول نیستیم، ما می‌خواهیم مشکلات شهرمان حل شود تا در آینده شاهد این قبیل اتفاق‌ها ویا حوادث تلخ دیگری نباشیم. امیدواریم صدای ما به گوش مسئولان برسد و آنها فکری برای مشکلات این شهرستان محروم کنند.»


روزنامه ایران
کد N1573459

وبگردی