آفتاب

سردار سلامی: عربستان یک وابسته سیاسی و مصرف‌گرای تابع آمریکا و اسرائیل است

سردار سلامی: عربستان یک وابسته سیاسی و مصرف‌گرای تابع آمریکا و اسرائیل است

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: عربستان یک وابسته سیاسی، فاقد ریشه و مصرف‌گرای تابع اداره سیاسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش در جمع پایوران و دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) ضمن تقدیر از فرماندهان و مربیان دانشگاه گفت: دانشگاه امام حسین (ع) حقیقتا کانون غرس نهال های پاسداری در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، بذر پاسداری از انقلاب در این دانشگاه ، در قلب جوانان این سرزمین ریشه می دواند.

سردار حسین سلامی در ادامه گفت: چرا باید مسلمانان با داشتن یک میلیارد و سیصدمیلیون جمعیت و با داشتن بیش از پنجاه درصد ذخائر انرژی جهان، حساس ترین موقعیت های جغرافیایی و ژئوپلتیک جهان، عظیم ترین و تعالی ترین فرهنگ، اعتقادی و باور داشتن به برترین دین الهی و بهترین راه سعادت یعنی اسلام از اکثر کشور های جهان عقب تر باشند ! راز همه این عقب ماندگی ها، ضعیف بودن و دستخوش حوادثی بودن در کلام رهبر انقلاب است که در همین دانشگاه فرمودند؛ تبعیت از کفار علت اصلی این عقب ماندگی است ، جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از کفار و منافین.

حسین سلامی گفت: امروز می بینیم دشمن با انتخاب گزینه راهبردی اقتصادی می خواهد ما را به میدان نفوذ و تسلط سیاسی هدایت کند، اگر ما نتوانیم در میدان علم و دانش به تولید قدرت و ثروت برسیم، به استقلال سیاسی دست نخواهیم یافت. پس ما باید قدرتمند بشویم و دانش و پژوهش یکی از مسیر هایی است که ما را به قدرت، آن هم قدرتی درون زا ، متکی بر استعدادهای درونی می رساند . ما نمی توانیم از استقلال سخن بگوییم و در عین حال در اقتصاد ، در دانش و فناوری متکی به قدرت های بیگانه باشیم. کمک بیگانگان به هر کشوری در حدی است که او را وابسته به خود و در چارچوب سیاست های خود نگه دارد، تمام تاریخ گویای این واقعیت است.

وی در ادامه افزود: راز توفیقات و سعادت ما در گسترش علم و تبدیل آن به فناوری و ایجاد زیرساخت است تا بتواند با سیاست های هرقدرتی، چه داخلی و چه خارجی مقابله کند ، این اهمیت پژوهش است که هر کشوری را رشد می دهد. عظمت حقیقی یک ملت در ذهن و قلب آن ملت است، نه در بزرگی وسعت و ثروت آن کشور ، به عربستان نگاه کنید، وسعت جغرافیایی و ثروت نفتی اش از ایران بیشتر است اما هرگز به عنوان یک سیمای قدرت سیاسی مستقل مطرح نیست ، بلکه یک وابسته سیاسی، فاقد ریشه و مصرفگرای تابع اداره سیاسی آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد.

سردار حسین سلامی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و ایستادگی 38 ساله در برابر مخاطرات مخرب و ویرانگر از سوی قدرت های مستکبر گفت : جمهوری اسلامی ایران در بین محاصره ، تحریم و انزوا رشد کرده است و به عنوان یک کشور تحول آفرین و اثر گذار در تحولات سیاسی امنیتی منطقه مطرح است ، این به واسطه گسستن بند های وابستگی و امید به دولت های بزرگ است ، امید داشتن به قدرت های بزرگ راه حل قدرتمند شدن هیچ کشوری نیست. تنها باید چشمه های جوشان و خلاق تفکرات جوانان خود تکیه کنند و پژوهش کنند تا به ناشناخته ها دست پیدا کنند ، خود مولد دانش، اندیشه و صنعت باشند ، این تنها راه پیشرفت ماست. این راه پیشرفت باعث افتخار است چراکه این قدرت پایان ناپذیر است و به اراده دیگر کشور ها وابستگی ندارد و فوق اراده آنهاست!

سردار سلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنقدر پیشرفت های ما برای دشمن غیر قابل تحمل بود که دانشمندان ما را در خیابان ها ترور کردند، این استراتژی اشتباه است که بخواهند پیشرفت های علمی یک جامعه انقلابی و پویا را با ترور چند دانشمند متوقف کنند ، معنای این کار یعنی پایان یافتن ذخایر تفکر استراتژیک دشمن و وقتی دشمن نتواند عاقلانه بیندیشد، رفتار های او غیر عقلانی می شود. به حرکاتی دست می زند که هزینه های او خیلی بیشتر از دستاورد های آن می شود . ما امروز حقیقتا به یک قدرت واقعی تبدیل شده ایم و در حال پیشرفت هستیم ،حقیقتا ما در صحنه های بزرگ بر دشمنان غلبه کرده ایم ، در آینده های نزدیک این درخشش پر فروغ خورشید اسلام را خواهیم دید که بیش از گذشته بر سپهر افتخارات جهان خواهد درخشید، این خیل سعادت ماست.

29214

کد N1573455

وبگردی