آفتاب

اجرای پایلوت طرح شناسایی و حمایت از مزیت های منطقه ای در سه استان

اجرای پایلوت طرح شناسایی و حمایت از مزیت های منطقه ای در سه استان

آبادان - ایرنا - معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح 'تکاپو' با هدف شناسایی و حمایت از مزیت های منطقه ای استان های کشور به صورت پایلوت در سه استان کشور در حال اجراست.

«حجت الله میرزایی» شامگاه شنبه در حاشیه دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفت و گو با ایرنا در خصوص راهبردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اشتغال زایی و حمایت از بنگاه های زود بازده گفت: طرح «تکاپو» برای توسعه اشتغال مطرح است که بیشتر مبتنی بر شناسایی و حمایت از مزیت های منطقه ای است.
وی اظهار داشت، اسن طرح در چند استان به عنوان پایلوت اجرا شده و در مرحله بعد استان های دیگر را نیز شامل می شود.
وی اضافه کرد: این طرح در برخی صنایع خاص که مزیت عرضه و تقاضا دارد و تخصص های مناسبی نیز در آن منطقه وجود داشته یا بنگاه های کوچک قابل حمایت هستند و سازماندهی آنها در قالب زنجیره فعالیت با قابلیت اتصال به بنگاه های بزرگتر اجرایی می شود.
میرزایی اضافه کرد: طرح شناسایی و حمایت از مزیت های منطقه ای در استان های پایلوت مورد نظر و صنایع فعال در عرصه گیاهان دارویی، تولید کفش و پوشاک و فناوری اطلاعات در حال اجراست.
معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان های لرستان، کردستان و گلستان از استان های پایلوت این طرح است و استان های خراسان شمالی، گلستان و سیستان بلوچستان به صورت داوطلبانه به عنوان استان های پیشرو اجرای طرح معرفی شده اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تدوین نظام نامه مسئولیت اجتماعی صنایع و ساماندهی خدمات این صنایع به شهروندان نیز گفت: این نظام نامه تا 2 ماه آینده نهایی می شود.
میرزایی تصریح کرد: نظام نامه مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی در کشور به ویژه استان خوزستان و منطقه اقتصادی ماهشهر در راستای کمک این بنگاه ها به توسعه محلی و منطقه ای در قالب دستورالعمل و شیوه نامه شفاف و قابل نظارت تدوین می شود.
وی گفت: در 2 هفته آینده این نظام نامه با همکاری مدیران صنایع و مدیران منطقه ای تنظیم و ستادی در استان خوزستان برای اجرای آن تشکیل و برای آن مذاکراتی با استاندار خوزستان و مقامات محلی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، حجت الله میرزایی معاون اقتصادی وبرنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان خوزستان از طرح های فولاد اکسین خوزستان، مجتمع فولاد اهواز و شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی در شهرستان بندر ماهشهر دیدن کرد.
وی همچنین در این سفر با غلامرضا شریعی استاندار خوزستان و اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مسائل اقتصادی استان دیدار و گفت و گو کرد.
6125*شبس*1613* خبرنگار:سیدبهادر حسینی ** انتشار دهنده: عبدالله غفاری
کد N1573419

وبگردی