آفتاب

تاکید علی‌عسکری بر نقش رسانه‌ها در تحقق شاخص‌های گفتمان‌سازی

تاکید علی‌عسکری بر نقش رسانه‌ها در تحقق شاخص‌های گفتمان‌سازی

نهمین جلسه کارگروه برنامه ملی گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی به ریاست رییس رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش ایلنا،  عبدالعلی علی‌عسکری در این نشست که به منظور بررسی نظام گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و بررسی شاخص‌ها و محورهای رسانه‌ای این گفتمان‌سازی برگزار شد، ضمن استماع گزارشی از مراحل اجرای مصوبات نشست‌های قبلی نکاتی را در چگونگی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در رسانه‌ها و محیط‌های فرهنگی و دانشگاهی بیان کرد.

علی‌عسکری با تشریح شاخصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: خوشبختانه برنامه‌های رادیو و تلویزیونی در حوزه اقتصاد مقاومتی تاثیر مثبت خودش را بین مردم داشته لذا در این مسیر تغییر روند فعالیت حوزه‌های اقتصادی به‌منظور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی امری ضروری است.

 وی افزود: در صداوسیما صدها عنوان برنامه در این زمینه تولید شده اما آنچه شاخص است و اهمیت دارد بحث امیدآفرینی است که باید به آن توجه بیشتری شود و به عنوان یک جریان ملی باید روی شاخص‌های آن کار کرد.

علی‌عسکری تلاش برای تبلیغ مصرف کالاهای داخلی را با هدف رونق‌بخشیدن به تولید ملی مورد تاکید قرار داد.

در این نشست همچنین «نظام‌نامه تبیین و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی» بررسی شد.

رییس رسانه ملی با بیان بندهایی از این نظام‌نامه گفت: در نظام‌نامه مذکور، راهبردهای اطلاع‌رسانی پیش‌بینی شده که نشانگر وظایف رسانه‌ها در آگاه کردن مردم نسبت به موضوعات اقتصادی است تا گفتمان‌سازی مناسبی شکل بگیرد و این موضوع در جامعه تبیین شود.

در این جلسه که با حضور برخی معاونان سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با کارگروه برنامه‌ملی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و نیز برخی مدیران رسانه‌ها در صداوسیما تشکیل شده بود، شاخص‌های گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی از جمله، روند کاهش واردات مصرفی، روند صادرات، تولید اقلام استراتژیک و روند مبارزه با قاچاق و میزان کشفیات و نیز روند فروش کالاهای تولید داخل مورد بررسی قرار گرفت و بر نقش رسانه‌ها در تحقق شاخص‌های گفتمان‌سازی تاکید شد.

کد N1573383

وبگردی